Mystery Butlers ingezet bij ondernemend Nederland
Niet alleen in de horeca staat klantgerichtheid centraal. Steeds meer organisaties buiten de traditionele hospitality sector realiseren zich dat een gastvrije klantbeleving resulteert in meer omzet en terugkerende klanten.
Hans Smith, directeur Mystery Review, geeft aan dat er een stijgende vraag is naar klantgerichtheid met een meer individuele benadering. De mens als klant, patiënt of gast staat centraal. Om die ultieme gastvrijheid en klantbeleving te behalen heb je experts nodig. Hij benaderde Robert Wennekes, directeur International Butler Academy, en het idee om Mystery Butlers in te zetten was geboren: Butlers vervullen de rol van een gast of klant. Na afloop van hun bezoek geven zij hun ervaringen weer, of koppelen deze terug middels een vragenlijst, en vullen deze aan met suggesties. Hiermee houden ze de ondernemer als het ware een kritische, stimulerende spiegel voor. De ondernemer maakt gebruik van deze kennis en expertise om de top in gastvrijheid en klantgerichtheid te realiseren.