W Hotels onthult innovatief designconcept
PARIJS - W Hotels Worldwide maakt zijn debuut in Frankrijk op 14 februari 2012 met het nieuwe W Paris - Opéra hotel. Het hotel, dat eigendom is van het Barcelonese Meridia Capital, is gevestigd in een elegant gebouw uit de jaren 1870, een erfenis uit het Haussmantijdperk.
W Paris - Opéra werd gezamenlijk ontworpen door W Global Brand Design en Rockwell Group Europe (RGe) onder leiding van Diego Gronda, Managing and Creative Director van RGe. RGe is het Madrileense kantoor van de in New York gevestigde Rockwell Group, die meer dan 25 jaar geleden werd opgericht door David Rockwell.
W Paris - Opéra, dat gelegen is tegenover de befaamde Opéra Garnier, zal zeker een bruisende baken in de stad worden. Het hotel, dat geïnspireerd is op het creatieve idee van de vonk ("spark"), werd vormgegeven om een dynamische dialoog te creëren tussen de historische gevel van het gebouw, Parijs als de "lichtstad" en het DNA van W door de typisch Parijse buurt een energieboost te geven.
Deze aanpak resulteert in een stimulerende combinatie van het dynamisme van New York en zijn nooit aflatende energie met de verfijning en cultuur van Parijs.
Lancering
"De lancering van het merk W in Parijs, een wereldwijde modehoofdstad, of zelfs dé modehoofdstad, betekent een echte mijlpaal in W's wereldwijde expansie naar ‘s werelds meest opwindende en bruisende bestemmingen", stelt Eva Ziegler, Global Brand Leader, W Hotels Worldwide en Le Méridien.
"Door de opening van W Paris - Opéra kunnen fashionista's en jetsetters van over de hele wereld nu met W op stap gaan van New York naar Londen en Parijs. Het unieke lifestyleprogramma in een hoogtechnologisch ontworpen omgeving zal voor Parijs en de Parijzenaars een nieuwe en distinctieve ervaring zijn."
Design
Het hoteldesign is opgebouwd rond een reusachtige, langs achter verlichte digitale golvende muur die de centrale kern van het gebouw bepaalt en uitvloeit naar de publieke en private ruimten.
De "vonk" zal verschijnen als een gestipt patroon dat abstracte wolken vormt. Deze muur zal op diverse tempo's kunnen worden ingesteld om verschillende stemmingen te creëren, afhankelijk van het seizoen, het evenement, het tijdstip van de dag en de locatie in het hotel.
Zo komt het historische gebouw tot leven met een schitterende levendigheid. De liften, DJ-hokjes en trappen krijgen een rode kleur, waardoor de illusie ontstaat dat men zich in een epicenter van energie bevindt.
Hotel W Paris - Opéra
Het vijf verdiepingen tellende hotel zal beschikken over 91 stijlvolle gastenkamers, waarvan 20 suites en twee Extreme WOW Suites (W's interpretatie van de presidentiële suite). Met plafonds tot drie en een halve meter hoog bieden de gastenkamers en suites een eigentijds, ruimtelijk design en verbluffende uitzichten op Opéra Garnier en de straten van Parijs.
De Extreme WOW Suites beschikken over een douche die verborgen is achter twee grote klassieke Parijse deuren, die binnen de suite voor een verleidelijk effect zorgen. Dit wordt aangevuld met een oversized rond bed van drie meter in het midden van de suite.
De levendigheid van de ruimte gaat verder dan de verlichte muur, en in patronen en kenmerken die terug te vinden zijn in het hele hotel.
In de gastenkamers vormen onverwachte elementen zoals een langs achter verlichte brug die de inkomgang inpakt in patronen van wit licht, een gebeeldhouwde kraan en lijstwerk dat opsplitst in verschillende stukken een aanvulling op het designconcept.
Parijse artiesten werd gevraagd hoogtechnologische artistieke toepassingen in de kamers toe te voegen.
© Nationale Horecagids
Via nieuwsbank