Hotels.com lanceert loyaliteitsprogramma in Nederland
AMSTERDAM - De hotel boekingssite Hotels.com lanceerde dinsdag in Nederland en 44 andere landen haar loyaliteitsprogramma Welcome Rewards. Dit programma biedt klanten een gratis overnachting bij elke tien geboekte nachten in één van de 65.000 partnerhotels wereldwijd.
Klanten kunnen de tien nachten verzamelen met boekingen bij zowel hotelketens als bed and breakfasts en appartementen, wat het loyaliteitsprogramma uniek maakt in Nederland. Welcome Rewards werd in 2008 succesvol geïntroduceerd in de Verenigde Staten en grote delen van Latijns-Amerika en in 2010 in het Verenigd Koninkrijk, Canada en Australië.
Haalbare kaart
Anders dan bij de meeste andere beloningsprogramma's, die gewoonlijk verbonden zijn aan één specifiek merk, stelt Hotels.com klanten in staat om de tien nachten te verzamelen bij zowel onafhankelijke hotels als hotelketens. De gratis nacht kan besteed worden bij alle in aanmerking komende hotels uit het wereldwijde aanbod van Hotels.com, die duidelijk op de website staan weergegeven.
De opzet van het programma is simpel. Welcome Rewards is het hele jaar geldig en kent geen ingewikkelde puntensystemen. Klanten verblijven eenvoudigweg tien nachten en krijgen een gratis elfde nacht. De waarde van deze nacht is gelijk aan de gemiddelde prijs van de tien geboekte overnachtingen. Klanten die de gratis nacht willen besteden aan een duurdere kamer betalen het verschil bij.
De tien nachten zijn zowel voor zakenreizigers als voor vrijetijdsreizigers eenvoudig te behalen. Mensen die een overnachting voor een ander boeken, kunnen de behaalde punten zelf behouden.
© Nationale Horecagids