Gastrovino wil blurring in winkels uitbreiden

Door Redactie Nationale Horecagids
2 min
Gastrovino heeft op dit moment 31 wijn- en delicatessenwinkels in Nederland, waarvan twee een horecagedeelte hebben. De keten wil dat veel meer winkels een stukje horeca krijgen. Gastrovino heeft zich als doel gesteld om straks vijftig winkels verspreid door het land te hebben. Dit meldt RetailTrends. 

Directeur Arjan Rosendaal vertelt aan RetailTrends heel erg te geloven in blurring, waarbij retail en horeca in elkaar overlopen. De kern van Gastrovino moet echter blijven dat het een winkel is. “De horeca moet een toevoeging zijn, niet een doel op zich”, aldus Rosendaal.

Animo onder restaurants

Ondernemers van de winkels zien het zitten om een horecadeel aan hun winkel toe te voegen, maar nog meer restaurants hebben er zin in om een stukje in een winkel te krijgen. Rosendaal snapt wel waarom. Mensen komen misschien eens per maand bij een restaurant, terwijl trouwe winkelklanten wekelijkse bij hun favoriete zaak komen.

Door: Nationale Horecagids / Johanne Levinsky