Restaurant in Roosendaal stopt met Thuisbezorgd

Door Redactie Nationale Horecagids
3 min
Tom’s Diner in Roosendaal is gestopt met eten bezorgen via Thuisbezorgd. Het Amerikaanse dinerrestaurant wil de commissieverhoging van de bezorgsite niet betalen. Horecaondernemers moeten vanaf 24 juli 14 procent van de bruto-omzet overdragen aan Thuisbezorgd, plus de transactiekosten per bestelling. Dit meldt PZC. 

Klanten van Tom’s Diner kunnen sinds 1 augustus alleen nog maar eten bestellen via de site van het restaurant. Als de diner in zee was  blijven gaan met Thuisbezorgd, had het voor ieder bestelling van 10 euro een bedrag van 1,80 euro netto moeten overdragen aan de bezorgdienst. “Dat zijn wel heel stevige marges, dat gaat gewoon te ver”, zeggen de eigenaren. Als de commissie op 8 of 9 procent was gebleven, zoals vóór 24 juli dan was er geen probleem geweest.

Vindbaarheid

Eigenaren Tom Dusseldorp en Nicolette Hoogstrate vinden het jammer, want zien ook de voordelen van Thuisbezorgd. De vindbaarheid op Google, bijvoorbeeld. Maar ook naamsbekendheid. Tom’s Diner is gelukkig een restaurant waar mensen kunnen zitten, dus het is niet geheel afhankelijk van bezorging. Maar ondernemers die dat wel zijn, zijn soms volledig afhankelijk van Thuisbezorgd.

De website EteninRoosendaal moet ervoor zorgen dat meer ondernemers in de buurt afscheid kunnen nemen van Thuisbezorgd, en in plaats daarvan succesvol hun bezorgdiensten daar kunnen aanbieden.

Door: Nationale Horecagids / Johanne Levinsky