‘Venkel is echt een typisch horecaproduct’

Door Redactie Nationale Horecagids
1 min
Volgens ZON is de venkel een van de vergeten groenten. Het blijkt een echt horecaproduct te zijn, omdat procentueel de grootste aantallen direct of indirect bij (inter)nationale horeca vinden. Ook is venkel nog populair in verspakketten en panklare schappen, maar niet als los product. De venkel bij ZON gaat vanaf nu in een nieuwe doos weg. De lijn heet: Oude Meesters, waarin ook paprika’s, aubergines en rabarber worden geveild bij ZON. Dit meldt AGF. 

ZON zet hiermee in op venkel als horecaproduct. Horecaeigenaren konden namelijk niet overweg met het houten kistje, vanwege de nietjes en houtsplinters. “Nu mag de verpakking natuurlijk nooit een drempel zijn, dus zo zijn we aan de slag gegaan met een nieuwe doos. We hebben goed gekeken naar een verpakking waarin het product optimaal presenteert en het product zich het beste houdt, want de venkel moet de hele wereld over”, legt product manager Leander van de Griend van ZON uit. En daar is nu een vochtbestendige doos binnen de lijn Oude Meesters uit gekomen. 

Door: Nationale Horecagids / Johanne Levinsky