Hotello of the Year 2023 is Martin Hendricks van Black Label Hospitality

Door Redactie Nationale Horecagids
5 min
Op 11 januari is tijdens de horecavakbeurs Horecava de Hotello of the Year 2023 uitgeroepen. Dit jaar is Martin Hendricks, directeur van de Sittardse hotelgroep Black Label Hospitality, verkozen als beste hotelier. Dit gebeurde tijdens de zestiende editie van de HotelloTOP op de beurs in de RAI in Amsterdam. Dit meldt Hospitality Management.

Hendricks voelt zich vereerd dat hij dit jaar verkozen is tot Hotello of the Year. Na afloop van het evenement wordt hij hartelijk gefeliciteerd door zijn collega’s die ook bij het event aanwezig zijn. Er zit geen geldprijs verbonden aan de titel. Maar dat maakt het niet minder bijzonder. Naast dat het een prestigieuze titel in de hotelwereld is, opent het ook zakelijke deuren.

Strikte procedure

De Hotello of the Year wedstrijd is meer dan vijftien jaar geleden voor het eerst gehouden. Dat was tijdens de tweede editie van de HotelloTOP, een jaarcongres voor hoteliers. Dit jaar was de eerste keer na drie jaar dat het congres weer door kon gaan, in verband met het coronavirus. De nominatie voor de titel kent een strenge procedure. Hoteliers kunnen het hele jaar door genomineerd worden. Een top-10 wordt bekendgemaakt in oktober. Deze hoteliers pitchen zichzelf tegenover de jury, waarna die drie kandidaten kiest. Door middel van een onlinecampagne kunnen deze genomineerden zichzelf presenteren.

Uiteindelijk moeten de overgebleven kandidaten tijdens de HotelloTOP de jury overtuigen dat zij de aangewezen persoon zijn voor de titel. Zij doen dit niet alleen voor de vakjury, maar voor honderden collega’s. De stemmen die de hoteliers hebben gekregen tellen voor de helft mee. De beoordeling van de jury telt voor de andere helft mee.

Succes te danken aan medewerkers

Hendricks geeft tijdens zijn eindpitch aan dat hij zijn succes heeft te  danken aan zijn personeel. “We hebben dubbel tegenslag gehad. Niet alleen de crises die alle hoteliers hebben ervaren. We hebben ook nog eens te maken gehad met een overstroming. Mijn team heeft ervoor gezorgd dat wij het hoofd boven water hebben gehouden”. Het doel van Black Label Hospitality is dat zij dit jaar duizend extra kamers onder hun beheer krijgen.

Door: Nationale Horecagids