Hotels werken steeds vaker met QR bestellingen en draaien meer omzet

Door Redactie Nationale Horecagids
5 min
Er wordt steeds vaker besteld via een QR code in hotels en vakantieparken. De laatste jaren is er steeds meer gedigitaliseerd in de horecabranche, waaronder Van der Valk Hotels, Hotel van Oranje en Hotel New York al een tijd gebruik maken van Jamezz QR bestel applicaties. Dit meldt Entree Magazine.

Er zijn drie redenen waarom de hotels inzetten op digitaliseren. Allereerst zorgt QR bestellen ervoor dat er ondersteuning is bij personeelstekort. Daarnaast zien gasten het bestellen op deze manier als een extra service. Ook stijgt de omzet gemiddeld met 28% door slimme upsellmogelijkheden.

Ondersteuning personeelstekort

Klanten die de Jamezz app gebruiken, hebben aangegeven dat de personeelsbezetting een stuk stabieler is geworden door te werken met QR bestellingen. Werken met deze digitale ontwikkeling zorgt er immers voor dat er veel loopbewegingen vanuit het personeel wegvallen - en daarnaast ook de stress die erbij komt kijken. Dit komt doordat gasten ten alle tijden een bestelling kunnen plaatsen.

Handig als het gaat om lange afstanden die normaal gesproken in een hotel moeten worden afgelegd. Door te werken met QR bestellingen is er meer ruimte om te focussen op het uitserveren en persoonlijke aandacht aan de klant te geven, zoals hier en daar een praatje.

Extra service

Flexibiliteit en gemak wordt tegenwoordig erg gewaardeerd door gasten. Roomservice of een drankje bestellen is met een QR bestelling heel makkelijk. De kans op miscommunicatie neemt daarnaast ook nog eens af.

Wanneer er een product is uitverkocht, dan kan dit makkelijk van de digitale menukaart worden afgehaald. Hierdoor ontstaan er geen discussies meer aan tafel en hebben de klanten niet meer te maken met teleurstellingen.

Omzetstijging van 28 procent

Het handige aan werken met digitale producten, is dat je het zo kunt automatiseren en customized zoals jij het wil als horecaondernemer. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het instellen van een pop-up “Bitterballetje bij jouw biertje?”. Jamezz geeft aan dat dit goed werkt. En daar heb je op dat moment niet eens een extra medewerker voor nodig, maar er wordt wel meer besteld en dus draai je meer omzet.

Door: Nationale Horecagids / Eline Boer