Bizar: hotelketen lokt nieuw personeel met gratis tattoos uit wanhoop

Door Redactie Nationale Horecagids
3 min
Dat het personeelstekort in de horeca ervoor zorgt dat ondernemingen creatief moeten denken om nieuwe arbeidskrachten aan te trekken, was al langer bekend. Maar dat sommige zaken zo ver gaan dat zij gratis tattoos uitdelen, is nieuw. Dit meldt Entree Magazine.

Ruby Hotels is een nieuwe wervingscampagne begonnen onder het motto: ‘Ready for a new tattoo?’. Arbeidskrachten die aan de slag gaan in een van de vestigingen krijgen zes maanden de tijd om maximaal vijfhonderd euro te besteden aan een nieuwe tattoo. Een piercing of een nieuwe haarstijl is overigens ook mogelijk.

Studieschuld aflossen

Postillion Hotels heeft een andere creatieve aanpak bedacht om nieuw personeel te werven. De Nederlandse hotelketen helpt medewerkers namelijk met het aflossen van hun studieschuld. Bovenop het standaard salaris geven zij aan per gewerkt uur 2,50 euro aan DUO te betalen.

Als je als medewerker veertig uur per week werkt, dan kan dit bedrag oplopen tot 5000 euro per jaar. Op deze manier hoopt de keten de financiële zorgen weg te nemen en meer ruimte te bieden voor persoonlijke groei en ontwikkeling.

Bring-a-friend-bonus

Het groene restaurant van Amsterdam, PLLEK, heeft een bonus in het leven geroepen. De bonus bedraagt 150 euro en wordt uitgekeerd zodra je samen met iemand komt werken. Op deze manier is het samen werken met jouw beste vriend(in) makkelijker.

Door: Nationale Horecagids / Eline Boer