Diego’s Burgers in Rotterdam gaat zich richten op gastronomisch streetfood

Door Redactie Nationale Horecagids
3 min
Vier jaar lang serveert Diego Buik hamburgers is zijn befaamde hamburgertent Diego’s Burgers in Rotterdam. Nu vindt de ondernemer dat het tijd is om een nieuwe richting in te slaan. Hij wil zich met zijn foodconcept gaan richten op gastronomisch streetfood, zo meldt Foodclicks. 

De horecaondernemer geeft aan dat het interieur van zijn zaak is aangepast en ‘een volwassen en tijdloze uitstraling’ heeft. Ook is de kaart uitgebreid, met gerechten als ceviche van zalm en heeft de wijnkaart een update gehad. Natuurlijk blijven de burgers ook op het menu staan. De onderneming van Buik is opgenomen in de Gault&Millau restaurantgids en wordt door de gids ‘Alice in Burgerland’ genoemd. Dit heeft Diego aan het denken gezet om een verandering aan te brengen in zijn concept. Het was een aanleiding voor hem om zijn restaurant naar een hoger niveau te tillen. Hij stelt dat zijn passie altijd is om ‘prikkelende burgers te creëren’, maar in hart en nieren chef blijft. “Ik mis die diversiteit in mijn menu”, aldus Diego Buik.

Shared dining

Het nieuwe concept van Diego’s Burgers gaat draaien om kleine gerechten die gedeeld kunnen worden. In het shared dining concept kunnen gasten gerechten kiezen als de crispy Peking Duck, zalm van de Konro Grill of een moderne variant van de klassieke steak tartaar. Daarnaast staan er vier van de signature burgers van Diego op de kaart. De ondernemer stelt dat hij de kleine gerechten toevoegt, maar dat zij natuurlijk geen afscheid nemen van de burgers.

Door: Nationale Horecagids