Giro555-actie Kwalitaria levert 7500 euro op

Door Redactie Nationale Horecagids
3 min
Tijdens de nationale actiedag voor Giro555 afgelopen woensdag heeft fastfoodketen Kwalitaria de zogenoemde ‘Giro555-burger’ in het leven geroepen. Met deze burger zamelde de cafetariaketen geld in voor de aardbeving in Turkije en Syrië op. In totaal heeft de landelijke hamburgeractie 7.500 euro opgeleverd. Dit meldt Frituurwereld.

Martijn Boone, marketingdirecteur van formulehuis FFC, zegt dat het ‘enorm mooi’ is dat ze met zoveel vestigingen iets hebben kunnen betekenen voor de getroffenen van de aardbeving. Het totale bedrag van de hamburgeractie is in één keer overgemaakt naar Giro555.

985 Giro555-burgers verkocht

In alle ruim 135 vestigingen is afgelopen woensdag de burger voor Giro555 verkocht. In de vestigingen werden drie burgers omgedoopt en verkocht voor een prijs van 5,55 euro, om het Gironummer te symboliseren. De volledige opbrengst van de burgers is gedoneerd. In totaal zijn er 985 burgers verkocht. Dit komt neer op een bedrag van 5.467 euro. Food Franchising Company heeft dit bedrag aangevuld tot 7.500 euro.

Franchiseraad

In de franchiseraad van Kwalitaria ontstond het idee om geld in te zamelen via een actie. Zo bedachten zij de Giro555-burger. Boone vertelt dat er onder de franchisenemers een behoefte was om de getroffenen van de beving te steunen. “Zeker omdat er een aantal Turkse Kwalitaria ondernemers zijn die in meer of mindere mate persoonlijk betrokken zijn bij de ramp.” De marketingdirecteur voegt daar aan toe zij dit initiatief alleen maar konden ondersteunen vanuit het hoofdkantoor en dat zij direct bezig gingen met de actie. De burgers waren zowel online als in de vestigingen te bestellen.

Door: Nationale Horecagids