FEBO gaat snackboxen verkopen op Too Good To Go om voedselverspilling tegen te gaan

Door Redactie Nationale Horecagids
3 min
Cafetariaketen FEBO heeft aangekondigd dat zij in de loop van het jaar Snackboxen gaat verkopen op de Too Good To Go-app. Zij gaan dit doen om voedselverspilling te verminderen. Op de app kunnen mensen de Snackboxen bestellen met dagverse producten van FEBO. Deze hebben een beperkte houdbaarheid, maar smaken nog te goed om weg te gooien. Dit meldt FEBO. 

De FEBO gaat in de Snackboxen producten als kroketten, frikandellen, burgers en krokantjes aanbieden. Op deze manier hoopt de cafetariaformule minder voedsel weg te hoeven gooien. Andere foodketens werken op dit moment al samen met de Too Good to Go-app.

Win-win-win situatie

Het plan is dat de FEBO zich later dit jaar gaat aansluiten bij Too Good to Go. De missie van de app sluit goed aan bij die van de FEBO. De afgelopen weken is een proef gedraaid bij 23 vestigingen van de FEBO. De directeur van de keten, Dennis de Borst, zegt: “We kregen veel positieve reacties van zowel gasten als medewerkers. De medewerkers halen voldoening uit het maken van de Snackboxen en we krijgen positieve reacties van onze gasten. Een win-win-win situatie dus.”

Niet alleen de FEBO is blij met de plannen voor de samenwerking. Ook Julia Fruitema van Too Good To Go kijkt ernaar uit om de producten van de cafetariaformule te verkopen via hun app. Ze geeft aan dat ze het ‘onwijs gaaf vindt’ om de inzet te zien van de FEBO-vestigingen. Fruitema vindt dat alle vestigingsmanagers zichzelf een schouderklopje mogen geven. “We kijken uit naar de volgende stappen in onze samenwerking om de vestigingen in de richting van nog minder derving te begeleiden.”

Door: Nationale Horecagids