Febo en Kwalitaria doen mee aan de Foodservice Awards 2023

Door Redactie Nationale Horecagids
4 min
In de categorie ‘snackbars’ bij de Foodservice Awards 2023 zijn de Kwalitaria en de Febo de genomineerden. Tijdens de Horecava, van 9 tot en met 12 januari in de RAI in Amsterdam, worden de segmentwinnaars bekend gemaakt, evenals de overall winnaar van de Foodservice Awards. Dit meldt Frituurwereld.

De Foodservice Awards is een initiatief van bureau Q&A. De prijs wordt toegekend door consumenten: in totaal kwamen er maar liefst 31.000 beoordelingen binnen bij Q&A.

Categorie ‘fastservice’

In totaal zijn 21 foodservicebedrijven genomineerd voor de categorie ‘fastservice’. Onder de genomineerden zijn ketens zoals de Burger King, McDonald’s, Domino’s en Subway. Opvallend is dat ook het Nederlandse merk Eazie is genomineerd. Dit is een restaurantketen dat fastfood bereidt in een Aziatisch jasje. De winnaar zal bekend worden gemaakt door eatertainer en chef-kok Pierre Wind.

Andere horecasegmenten

Naast ‘hotel & vakantieparken’, ‘marktkramen’ en ‘speciaalzaken’ zijn er andere segmenten van de horeca. Zo zijn Anne & Max, De Beren en La Place genomineerd voor de ‘klassieke horeca’. Starbucks, AH to go en wederom La Place strijden tegen elkaar in het segment ‘food to go’.

Febo

Doordat de keten van Febo veel minder vestigingen heeft dan Kwalitaria, is het opvallend dat ook zij genomineerd zijn. Naast een kleiner aantal is de spreiding van de filialen van de Febo minder groot. Echter trok de fastfoodketen op het gebied van marketing aandacht met een sociale mediacampagne. “Bij Febo brengen we eten en kunst samen” luidde de slogan waarmee de snackbar kunstzinnige foto’s op Facebook plaatste. Komende dinsdag wordt de winnnaar bekendgemaakt.

Door: Nationale Horecagids