Mora gaat samenwerking aan met De Vegetarische Slager

Door Redactie Nationale Horecagids
0 min
Snackfabrikant Mora slaat de handen ineen met De Vegetarische Slager.
De eerste producten, waaronder een vegetarische kroket, liggen begin volgend jaar in de supermarkten, bedrijfskantines, cafetaria’s & horecagelegenheden. Bijzonder aan de iconische snack* in vegetarische uitvoering is de ultieme benadering van een draadjesvleeskroket, nauwelijks van echt te onderscheiden. Deze unieke samenwerking speelt in op de trend waarbij steeds meer consumenten vegetariër worden (750.000 Nederlanders) of minder vlees willen eten, de zogenoemde flexitariër (inmiddels 2/3 van de Nederlandse bevolking). Met het partnership maken de snackfabrikant en de vega-specialist vegetarisch snacken lekker, kwalitatief goed en toegankelijk voor een breed publiek. Mora en De Vegetarische Slager buigen zich de komende tijd over de ontwikkeling van nog meer gezamenlijke vegetarische snacks.

Jaarlijks worden 39 miljoen Mora-kroketten in Nederland genuttigd.

Mora en De Vegetarische Slager hebben een kroket en bitterbal in vegetarische ‘draadjesvlees’-variant ontwikkeld. Deze zijn kwalitatief goed getest en vrijwel niet van de echte draadjesvleeskroket en -bitterbal te onderscheiden. Ook wordt nog een ander icoon in vegetarische vorm op de markt gebracht, de Kipkorn.