Vezelrijke pasta wint Jaarprijs Voedingscentrum
GRONINGEN - Bijna 8000 bezoekers brachten op de website van voedingscentrum hun stem uit. Daarvan riep bijna de helft Honig Vezelrijk pasta uit tot winnaar van de Jaarprijs Voedingscentrum 2011.
Deze prijs is bedoeld als motivatie voor fabrikanten om gezondere producten op de markt te brengen. De winnaar mag het beeldmerk 'Jaarprijs Voedingscentrum 2011' een jaar lang gebruiken in de marketing rond het product.
Kiezen voor gezond blijkt soms best lastig voor consumenten. Daarom is het Voedingscentrum blij met productinnovaties die deze keuze net iets makkelijker maken. Elk jaar roept het Voedingscentrum de voedingsmiddelenindustrie op om hun gezonde innovaties in te sturen. Deze producten kunnen in aanmerking komen voor de Jaarprijs Voedingscentrum.
Een deskundige jury maakt een selectie uit de binnengekomen inzendingen. Vervolgens kan het Nederlands publiek via de website een stem uitbrengen op één van de genomineerde producten.
Dit jaar heeft het Nederlandse publiek Honig Vezelrijk pasta verkozen tot winnaar. Pasta is een veel gegeten product en de jury denkt daarom dat het een grote impact op de gezondheid kan hebben. Vezels zorgen voor een verzadigd gevoel, een goede stoelgang en kunnen helpen het cholesterol te verlagen.
Elke dag zou je zo ongeveer 30 gram vezels moeten eten. Ongeveer 90 procent van de mensen haalt dit niet.
© Nationale Horecagids