Ketchup van The Ketchup Club vanaf volgende week te vinden bij de Albert Heijn

Door Nationale Horecagids
4 min
The world needs more ketchup, vindt The Ketchup Club. Waarom? Omdat ketchup het beste haalt uit groenten en fruit die anders worden weggegooid. Bijvoorbeeld in Kenia, waar The Ketchup Club meer dan 100 boeren helpt voorkomen dat 40 procent van de tomaten- en mango-oogst verloren gaat. Wat overblijft? Boeren met een stabiel en beter inkomen en veel, veel minder verspilling. Vanaf volgende week is de ketchup van The Ketchup Club in 3 smaken te koop in meer dan 700 filialen van Albert Heijn. Dat meldt The Ketchup Club.

Werken aan een gezonde, inclusieve en toekomstbestendige voedselketen die de natuur beschermt én bijdraagt aan een veerkrachtige lokale economie. Dat is wat The Ketchup Club doet. De ingrediënten in de ketchup worden op duurzame wijze verbouwd onder de Keniaanse zon. Tomaten en mango’s worden ter plekke gedroogd, zodat we de oogst zoveel mogelijk gebruiken. In Nederland maakt onze chef er de heerlijkste ketchup van. En dat zonder geraffineerde suiker.

Drie verrassende smaken

De ketchups van The Ketchup Club zijn beschikbaar in 3 verrassende smaken. Pure Tomato is er voor wie zijn favoriete comfortfood het klassieke karakter van ketchup wil meegeven. Ben je dol op barbecue? Kies dan Chef’s Smokey. En ben je op de avontuurlijke tour? Dan is mangoketchup Spicy Mango, met zijn fris-zoete karakter, gember en specerijen een uitstekende keuze.

De ketchups van The Ketchup Club zijn vanaf volgende week te koop bij meer dan 700 filialen van Albert Heijn voor een verkoopadviesprijs vanaf 3,49 euro per flesje van 250 ml. Grootverpakkingen voor gebruik in de horeca zijn beschikbaar bij de grotere horecazaken en groothandels

Door: Nationale Horecagids