Vegetarische Slager en HelloFresh starten samenwerking

Door Redactie Nationale Horecagids
4 min
De maaltijdboxleverancier HelloFresh gaat een langdurige samenwerking aan met De Vegetarische Slager. Dat doen zij omdat HelloFresh ziet dat de groep consumenten die minder vlees willen eten toeneemt. De maaltijdleverancier wil daarom vaker vegetarische maaltijden aanbieden. De vleesopvolgers voor deze maaltijden worden geleverd door De Vegetarische Slager, zo meldt Foodclicks.

Recent heeft HelloFresh onderzoek gedaan naar de vlees- en visconsumptie van Nederlanders. Daaruit is gebleken dat de helft van de mensen in Nederland minder vlees en vis wil eten. Daarom kunnen klanten van HelloFresh vanaf 4 maart de hele maand vier recepten kiezen met plantaardig vlees van De Vegetarische Slager.

Uit het onderzoek bleek wel dat nog meer dan 60 procent van de ondervraagden een stukje vlees bij de maaltijd onmisbaar vindt. Hetzelfde percentage geeft aan dat zij dit als vanzelfsprekend zien. Ondanks deze bevindingen ziet HelloFresh het aandeel vegetarische maaltijden toch toenemen.

Zonder vlees geen inspiratie

Zo stelt HelloFresh op basis van hun onderzoek dat vier op de tien mensen aangeeft moeite te hebben met vegetarisch koken. Een kleine helft van de deelnemers geeft aan dat zij lastig inspiratie vinden voor gerechten waar geen vlees in zit. Twee op de vijf mensen denkt daarbij dat vegetarisch eten ten koste gaat van de smaak van het eten of denkt dat het meer tijd kost om vegetarisch te koken. Deze probleempunten willen HelloFresh en De Vegetarische Slager te lijf gaan. Receptontwikkelaar Iris van HelloFresh zegt: “Door maaltijdboxen samen te stellen met makkelijke en lekkere vegetarische gerechten, is de drempel lager om vegetarisch te eten.”

De Global Research & Development Directeur van De Vegetarische Slager, Tim Warren, denkt niet dat je inlevert op smaak met vegetarisch koken. Daarnaast begrijpt hij wel dat vleesliefhebbers het lastig hebben met de eiwittransitie, maar De Vegetarische Slager hen tegemoetkomt door te investeren in ‘alle bouwstenen om de smaakverwachtingen te overtreffen’.

Door: Nationale Horecagids