Na Heineken verhoogt ook Grolsch volgend jaar zijn bierprijs voor de horeca

Door Redactie Nationale Horecagids
2 min
Afgelopen week heeft bierproducent Heineken aangegeven zijn bierprijzen voor de horeca met meer dan 10 procent te verhogen. Nu heeft ook Grolsch bekend gemaakt eenzelfde verhoging door te voeren. Deze komt bij het Gelderse biermerk uit op 7 procent. De verhoging gaat in per 1 januari 2023. Dit meldt Misset Horeca. 

De verhoging van de bierprijzen is geen nieuw fenomeen voor Grolsch. Dit jaar heeft het biermerk al twee keer de prijs voor de horeca verhoogd en nu komt er een derde verhoging aan. In totaal is er een prijsstijging van 12,5 procent doorgevoerd bij Grolsch. Waar je in januari 3,37 euro betaalde voor een liter bier, betaal je nu 3,54 euro. Na de verhoging in januari zal de prijs oplopen tot 3,79 euro. Ook de 50 liter fusten zijn dit jaar met ruim 12 procent in prijs gestegen.

Andere brouwers volgen

Niet alleen Grolsch heeft haar bierprijzen verhoogd. Ook Heineken heeft zijn prijzen flink laten stijgen: 15 procent stijging van de literprijzen en de fustprijzen zijn met een kleine 20 procent omhoog gegaan.

De twee andere grote brouwerijen in Nederland, AB InBev en Swinkels, hebben nog geen prijsverhoging aangekondigd. De voorspelling echter is dat zij niet lang op zich gaan laten wachten vooralsnog een verhoging door te voeren.

Door: Nationale Horecagids