Zin in caloriearme ijsthee? Maar ook in alcohol? Met 'Hard Iced Tea' zit je goed

Door Redactie Nationale Horecagids
2 min
Een ijsthee, maar dan met 4,5 procent alcohol én caloriearm. De jongens van BOZU maken ‘Hard Seltzers’: calorie-arme alcoholische versnaperingen. Het bedrijf begon twee jaar geleden waarna de Nederlandse markt al snel werd veroverd. Momenteel werken de bedenkers aan de nieuwe creatie ‘Hard Iced Tea’. In dit drankje zit slechts 65 kcal per blikje. Dit meldt Sikkom.

Brend Koolhof en Gianluca De Leo introduceerden hun 'Hard Seltzers' eerst op de Groningse markt. Als snel veroverden zij ook de Nederlandse. Hoewel het erg goed gaat met de 'Hard Seltzers', is het tijd voor iets nieuws. De concurrentie op de markt is immers enorm toegenomen.

Alleen in supermarkten 

Gianluca geeft aan dat hun dranken alleen maar in de supermarkt verkocht konden worden vanwege de coronacrisis en de bijbehorende horecasluiting. Daarom moesten zij terug naar de tekentafel. Daar ontstond het idee voor een ‘Hard Ice Tea’.

Populair onder de studenten

De ‘Hard Ice Tea’s’ zijn met name onder de studenten populair. Het suikervrije en koolhydraatarme spreekt blijkbaar erg aan. Sinds Koningsdag is er in ‘hun stad’ al meer dan 45.000 blikken verkocht van het drankje. De Groningse markt is er dus overduidelijk klaar voor.

Door: Nationale Horecagids / Eline Boer