Thuisbezorgd onder vuur genomen, horeca niet eens met commissie

Door Redactie Nationale Horecagids
3 min
Thuisbezorgd en Booking.com liggen onder vuur. De horeca is het er niet mee eens dat zij een commissie van vijftien procent moeten betalen. Dit meldt De Ondernemer.

De consument gunt een lokaal e-commerce-bedrijf de opdracht liever. Hiermee is het sentiment in de platformeconomie aan het kantelen. Experts denken echter dat het koop- en bestelgedrag van de consument niet zal veranderen.

Gemak

Dat komt omdat de wereld om ons heen tegenwoordig is ingericht op gemak. Een platform waar je alles in een keerĀ  kunt regelen is voor nu nog altijd aantrekkelijker dan eventuele alternatieven.

Klanten door Thuisbezorgd

Volgens Cor Molenaar, bijzonder hoogleraar eMarketing en Distance Selling aan de Erasmus Universiteit, gebruikt Thuisbezorgd de commissie van vijftien procent voor marketing en reclame. Natuurlijk kan een ondernemer in de horeca ervoor kiezen om zijn maaltijden niet via het platform aan te bieden, maar dat betekent dat er iemand anders daarvoor in dienst genomen moet worden om dit te doen.

Daarnaast hebben geen horecaondernemers geen database bijgehouden met al hun klanten en bestellingen die zij ooit hebben gedaan, waardoor ze niet aan zoveel klanten kunnen komen.

Door: Nationale Horecagids / Eline Boer