Hutten op eerste plek MT500 op categorie catering

Door Redactie Nationale Horecagids
4 min
Horeca- en cateringbedrijf Hutten staat binnen het reputatieonderzoek MT500 op de eerste plek binnen de categorie Catering, schoonmaak, beveiliging en diverse zakelijke dienstverlening. De organisatie staat op de elfde plek op de overall lijst. Dit meldt Hutten in een persbericht. 

Kenmerkend voor de aanpak van de MT500 is de peer-to-peer-beoordeling: respondenten vellen een oordeel over bedrijven die in hun eigen branche actief zijn. In totaal werkten dit jaar 4.428 respondenten mee. In de categorie Catering, schoonmaak, beveiliging en diverse zakelijke dienstverlening beoordeelden 405 respondenten 13 organisaties.  Hen werd gevraagd om hun top 3 van meest bewonderde bedrijven aan te wijzen. Deze top 3 beoordeelden zij vervolgens op vijf aspecten: klantgerichtheid, productleiderschap, excellente uitvoering, goed werkgeverschap en duurzaam ondernemen.

Vijf aspecten

Algemeen directeur Drees Peter van den Bosch: “We komen bij alle vijf de aspecten als beste uit de bus. Ik ben dan ook trots op onze samenwerkers die ook in de coronaperiode naar de beste beleving voor onze gasten en het beste resultaat voor onze opdrachtgevers hebben gestreefd. Verder ben ik blij dat goed werkgeverschap en duurzaam ondernemen even zwaar meewegen. Het zijn twee belangrijke pijlers in onze bedrijfsvoering. Zo geldt voor duurzaamheid dat we in 2024 klimaatneutraal en in 2030 klimaatpositief willen zijn. Hiervoor brengen we onze CO2-uitstoot omlaag door onder andere steeds meer in te kopen bij regeneratieve boeren. Zij werken aan het herstel van de bodem, waterkwaliteit en meer biodiversiteit. Daarnaast maken we hybride producten, die zijn deels plantaardig en deels dierlijk.”

“Goed werkgeverschap betekent voor ons sociaal werkgeverschap. Zo bieden we werk aan iedereen die wil werken, ook al is dat voor een beperkt aantal uren of als je een afstand tot de arbeidsmarkt hebt.”

Het onderzoek werd dit jaar voor de 22e keer uitgevoerd. Het Amsterdam Centre for Business Innovation van de Amsterdam Business School (Universiteit van Amsterdam) was verantwoordelijk voor de opzet en uitvoering van het onderzoek.

Door: Nationale Horecagids