'AB InBev moet verder mes zetten in merken'

Door Redactie Nationale Horecagids
1 min
LONDEN (ANP) - Bierbrouwers AB InBev en SABMiller moeten mogelijk nog voor zo'n 6,5 miljard euro aan eigen merken van de hand doen om toestemming te krijgen voor hun fusie. In dat verkoopproces wordt mogelijk het Nederlandse Grolsch betrokken, meldde de Britse krant The Telegraph zondag.

AB InBev, bekend van Budweiser en Stella Artois, bracht vorige week formeel een bod van in totaal 100 miljard euro uit op SABMiller, eigenaar van onder meer Grolsch en Peroni. Door die overname komen de twee grootste brouwers ter wereld onder een dak. Om mededingingsbezwaren te voorkomen werd direct aangekondigd dat SABMiller zijn belang in de Amerikaanse joint venture MillerCoors verkoopt aan partner Molson Coors.

Volgens The Telegraph gaan toezichthouders echter meer eisen stellen. Zo zou SABMiller afstand moeten doen van de merken Grolsch en Peroni op de Britse markt. Daarnaast zou onder meer het belang in de Turkse brouwer Efes verkocht moeten worden.