Omzet Sligro nagenoeg gelijk ondanks late paasdagen

Door Redactie Nationale Horecagids
1 min
(Novum) - Sligro Food Group heeft de eerste drie maanden van het jaar nagenoeg evenveel omzet gehaald als een jaar eerder, ondanks de late paasdagen en teruglopende verkoop van rookwaar door verhoogde accijnzen. Dat blijkt donderdag uit een handelsupdate.

De omzet kwam drie miljoen euro hoger uit op 592 miljoen euro, een stijging van 0,6 procent. De groothandeltak Foodservice zorgde voor een omzetstijging van 3,5 procent.

Bij de retailafdeling nam de omzet juist af met 4,4 procent. Dat kwam vooral door de extra heffing op sigaretten. De consumentenomzet in de EMTÉ-supermarkten nam af met 2,7 procent. De relatief hoge groeicijfers in 2013 speelden een rol bij de omzetdaling, aldus het bedrijf in een verklaring.

Vorig jaar viel Pasen in het eerste kwartaal, terwijl de traditioneel hogere omzet rond Pasen dit jaar door de late datum pas in het volgende kwart van het jaar kan worden meegeteld. Sligro doet geen voorspelling over de resultaten over de eerste zes maanden van het jaar.