CSM verkoopt bakkerijdivisie

Door Redactie Nationale Horecagids
2 min

GRONINGEN (Novum) - CSM verkoopt zijn bakkerijactiviteiten in Europa en Noord-Amerika aan Rhône Capital. De private-equityonderneming neemt ook de merknaam CSM over. De overname moet nog worden goedgekeurd door de mededingingsautoriteiten in beide regio's, maakte CSM maandag bekend. Met de overname is een bedrag van 850 miljoen euro gemoeid.

CSM schrijft ook een miljard af op de activiteiten voor bakkerijbenodigdheden. Het verschil tussen de bedragen wordt veroorzaakt door verplichtingen zoals pensioenen die worden overgedragen. Door de verkoop komt CSM een stap dichter bij het voornemen om te transformeren tot een 'bio-based' producent van ingrediënten.

CSM schreef in 2012 rode cijfers door een afschrijving op de te koop staande activiteiten voor bakkerijbenodigdheden. Het nettoverlies bedroeg 63,7 miljoen euro. Op de bakkerijdivisie werd 165 miljoen euro afgeschreven.