Verkoop alcoholvrij bier sinds 2010 met 500 procent gestegen

Door Redactie Nationale Horecagids
3 min
Inmiddels is een op de vijftien biertjes die geserveerd wordt in de Nederlandse horeca alcoholvrij. Het aanbod van dit type gerstennat is de afgelopen jaren ruim verdubbeld. Als consument en horecaondernemer kan je er daarom nog maar moeilijk omheen. Dit meldt Datlinq. 

Volgens de verzamelde data heeft inmiddels 57 procent van de bedrijven in de segmenten eten, drinken, sporten, gemak, slapen en evenementen alcoholvrij bier in het assortiment. Voor pils met alcohol ligt dit op 68 procent. Daarnaast neemt ook het aanbod per locatie toe. 

Vooral Amstel en Heineken

Van de grote biermerken in Nederland zijn vooral Amstel en Heineken goed bezig als het gaat om verkrijgbaarheid van hun vloeibare brood zonder alcohol. Bij Bavaria is dit zelfs groter dan het gewone pils. Hertog Jan blijft wat achter, en Grolsch heeft het aanbod van de beide varianten gelijk staan. 

Zeeuwse sportkantines

Gekeken naar de locaties waar je het beste een alcoholvrije kouwe kletser kan halen zit je het beste in een sportkantine in Zeeland. De beschikbaarheid blijft nog achter bij de bezorgdiensten als Gorillaz en bij fastfoodlocaties. De algehele afname van 0.0 blijft in Flevoland het meeste achter. Een 0 procent biertje bij de gemiddelde snackbar in Almere kan dus lastig worden. 

Door: Nationale Horecagids