Horeca maakt zich grote zorgen over nieuwe wervingscampagne GGD'en

Door Redactie Nationale Horecagids
1 min
De GGD’en zijn gestart met een wervingscampagne voor de nieuwe vaccinatiecampagne in de herfst. Horecaondernemers vrezen ervoor wéér hun personeel kwijt te raken aan de GGD’en vanwege het hoge uurloon dat ze bieden. Jongeren tot 25 jaar in de horeca verdienen ongeveer 14 euro brut per uur. Werken ze op een zondag bij de GGD, dan krijgen ze 23 euro netto per uur.Dit meldt Het Parool. 

Koninklijke Horeca Nederland (KHN) spreekt va oneerlijke concurrentie. Al eerder zag de sector 25 procent van het personeel vertrekken om de GGD’en te ondersteunen tijdens de coronapandemie. Eind februari kwam een deel weer terug, maar de angst bestaat dat de herfst weer voor leegloop zorgt.

'We dragen met z'n allen financieel bij'

“De wervingscampagne helpt ons niet om mensen vast te houden en te vinden. Wat het zuur maakt, is dat dit de overheid betreft, dus we dragen er met z’n allen financieel aan bij. Ik vraag mij bovendien af of het niet efficiënter kan, met minder mensen”, aldus voorzitter Robèr Willemsen van KHN.

Door: Nationale Horecagids / Johanne Levinsky