Site logo
searchclose
Artikelen
Vacatures
Bedrijven
search
add
Banner

Fulin Robots: de ontwikkeling van artificial intelligence

Door Redactie Nationale Horecagids
schedule 13 min
location_on [xx]km
Artificial Intelligence is continu in ontwikkeling. Producenten en ontwerpers zijn altijd bezig om de technieken te verbeteren en de AI slimmer te maken. Waar Artificial Intelligence de voorgaande jaren voornamelijk gericht was op het experimenteren met robots en testen van de limieten, voorspellen professionals dat deze focus in 2022 meer toegespitst wordt op de essentiële waarde van deze apparaten binnen de maatschappij.  

Voornamelijk binnen de horecabranche wordt Artificial Intelligence steeds meer ingezet. Robots voor in de horeca hebben een overvloed aan voordelen te bieden. Een goed voorbeeld hiervan, zijn de uitvindingen van Fulin Robots: een exclusieve dealer in robots die binnen restaurants kunnen worden ingezet. Vele horeca ondernemers kiezen voor deze aanpak om de werkdruk te verlagen en mee te gaan met de ontwikkelende trends.    

 

Waarom zijn robots voor in de horeca zo enorm in opmars?

Het is geen geheim dat robots steeds slimmer worden. Ontwerpers hebben jarenlang geëxperimenteerd met de mogelijkheden die robots bieden en het wordt tijd dat deze uitvindingen in de praktijk worden toegepast. In het buitenland, met name in Azië, is het gebruik van robots binnen de maatschappij niks nieuws meer. Daar worden de apparaten al voor langere tijd bij hotelrecepties als bediening en roomservice gebruikt. In Nederland worden robots echter relatief weinig ingezet binnen bedrijven, iets waar snel verandering in zal komen.
 
In 2020 werd bekend dat er in twee restaurants in Nederland robots als bediening rondliepen. Het Maastrichtse Aziatische restaurant Dadawan voegde drie nieuwkomers toe aan het personeel: James, Aker en Amy, robots die klaarstonden om bezoekers te ontvangen. Ook Royal Palace, een Chinees restaurant in Renesse, had toendertijd twee robots klaargezet die niet alleen gasten ontvingen, maar ook bestellingen brachten. 
 

Aantrekkelijke voordelen van horeca robots tijdens Corona

De horecabranche is, met de opkomst van Corona, flink hard onderuit gegaan. Restaurants, cafés, bioscopen en musea sloten hun deuren tijdelijk compleet. Als gevolg zagen ZZP’ers binnen de Horeca en Toerisme in rap tempo hun winst dalen en zagen zij hun bedrijf sneuvelen. Ook vele horecamedewerkers kwamen zonder baan te zitten.
 
Beetje bij beetje mocht Nederland weer open na een lange en zware lockdown. Horecaondernemers zaten echter nog steeds zonder medewerkers, aangezien de populariteit voor banen binnen deze branche sterk was gedaald. In een zekere zin heeft de pandemie het gebruik van robots voor in de horeca in populariteit laten stijgen. 
 
De anderhalve meter regeling heeft het lastig gemaakt om meerdere serveerders in een restaurant naast elkaar te laten werken. Een horeca onderneming kan ervoor kiezen om als oplossing hierop minder bezoekers toe te laten om de werkdruk op het weinige personeel te verminderen. Maar dit is een optie die niet positief inwerkt op de winst van het bedrijf. Door het personeel aan te vullen met horeca robots, kan een restaurant het bezoek toch mogelijk maken en hoeft er niks opgeofferd te worden. 
 
Bezoekers zullen wellicht even moeten wennen aan deze nieuwe aanpak, maar in de lange termijn zal het inzetten van robots steeds meer een gewenning worden. Artificial Intelligence wordt langzamerhand het nieuwe normaal.  
 

Trends van Artificial Intelligence in 2022

Voor horecaondernemers is het interessant om een oogje te houden op de trends met betrekking tot Artificial Intelligence die zich gaan voordoen in 2022. Zo krijgt men steeds meer kennis van de apparaten en kunnen deze meer gewaardeerd worden.
 
Zo zorgt de opmars van robots voor een versnelde en verbeterde bevoorrading. Producten zullen sneller gemaakt, verpakt en geleverd worden, een groot voordeel voor de horecabranche. 
 
Een andere belangrijke trend, is de ontwikkeling van robots die klantgerichter worden. Op dit moment kunnen robots voor in de horeca bestellingen rondbrengen en bezoekers ontvangen. De voorspelling luidt dat robots het aankomende jaar veel complexere gesprekken kunnen voeren. Deze trend is vooral interessant voor horecaondernemers en maakt het inzetten van robots binnen hun restaurant een stuk aantrekkelijker. 
 

Keuze uit diverse robots

Als horecaondernemer op zoek naar robots om het personeel op de werkvloer aan te vullen? Bekijk het aanbod van Fulin Robots eens. In de webshop is een breed aanbod aan robots te vinden met ieder een aparte functie. Zo brengen de Bellabot en de PuduBot voedsel langs en kan de KettyBot gasten ontvangen met een verrassend uitgebreide vocabulaire. De HolaBot kan ook ingezet worden in restaurants om gerechten rond te brengen en is uitgerust met een slimme oproepfunctie die personeel de mogelijkheid biedt de robot op ieder moment op te roepen en een taak toe te wijzen.
 
Ook in 2022 gelden strenge maatregelen met betrekking tot gezondheid. Handen wassen, mondmaskers dragen en afstand houden zijn regelingen die nog steeds van kracht zijn. Om ruimtes zo hygiënisch mogelijk te houden en besmettingen te voorkomen, kan de Puductor2 worden ingezet. Deze robot desinfecteert de lucht en brengt verbetering in de sanitaire toestand van de ruimte.
 
Kortom, robots kunnen veel ondersteuning bieden binnen de horeca. Ook op zoek naar een waardevolle toevoeging aan een restaurant? Horeca robots zijn de toekomst.  

 

17 april '24 ( 8:25)

De praktische kant van glazen ramen in restaurants

Glazen ramen kunnen een prachtige toevoeging zijn aan het interieur van een restaurant, maar ze vereisen ook regelmatig onderhoud om ze in optimale staat te houden. Het is essentieel voor restaurantbeheerders om een goed onderhoudsplan op te stellen om de levensduur van de ramen te verlengen en ervoor te zorgen dat ze er altijd smetteloos uitzien voor de gasten.

15 april '24 ( 9:29)

Tips voor Slimme Financiële Strategieën

Geld is een essentiële brandstof voor elk bedrijf. Het stelt je in staat om te groeien, te investeren en je zakelijke doelen te bereiken. Het is echter niet alleen belangrijk om geld binnen te halen; het is net zo cruciaal om ervoor te zorgen dat het geld binnen jouw bedrijf efficiënt wordt gebruikt en blijft werken voor jouw voordeel. In dit artikel bespreken we enkele belangrijke tips en strategieën om geld binnen jouw bedrijf te laten werken.

08 april '24 ( 9:07)

Een persoonlijke touch in de horeca

Stel je voor, je loopt een café binnen en het eerste wat je ziet, is jouw drankje geserveerd in een glas met een grappig logo of een leuke spreuk erop. Dat is toch meteen een ander begin van je bedrijf? Precies dit effect bereik je met glazen bedrukken. Het lijkt een kleinigheid, maar zoiets simpels kan echt het verschil maken voor hoe mensen jouw tentje zien en over het praatje aan de bar of de tafel.

02 april '24 (10:32)

De grootste dranktrends van 2024

Wat zijn onze tips voor de dranktrends van 2024? Sommige dingen veranderen nooit in de steeds evoluerende drankenindustrie en een daarvan zijn enkele dranktrends die tot de verbeelding spreken van zowel barmannen als de man op straat. Wij denken dat dit deel uitmaakt van wat de voedingsmiddelen- en drankenindustrie zo aantrekkelijk maakt; ze evolueren voortdurend, verleggen de grenzen en zijn flexibel in het omgaan met de veranderingen in de gewoonten van de consument. Daarom voorspellen we dat de volgende dranktrends in 2024 helemaal populair worden. 

18 maart '24 (15:31)

Waarom werken in de horeca fantastisch is

Ben jij op zoek naar een coole carrière waar je nooit een dag twee keer beleefd, waar de vonken er altijd vanaf spatten en je omringd wordt door een levendige sfeer? Dan ben jij voor de horeca gemaakt! 

14 maart '24 (12:12)

Geef wijn drinken extra charme: laat uw wijnglazen graveren

Wijnglazen: we kunnen er eigenlijk nooit genoeg hebben. Dat geldt als privépersoon, maar nog veel meer als horecaondernemer. Want het ene moment hebt u wellicht slechts 10 mensen in uw zaak, een uur of dag later kan dat zomaar het tienvoudige zijn. Het ene moment wordt er meer wijn gedronken dan het andere. Denk hierbij aan die lange, gezellige winteravonden, de grotere gezelschappen met veel vrouwen en aan de warme zomers op het terras. Gaat u dus weer eens glazen bestellen? Denk dat eens aan wijnglazen graveren. Dat geeft extra cachet aan uw onderneming.

14 maart '24 (12:08)

Zo creëer je de beste bierervaring

Bier is altijd al ontzettend populair, maar de laatste jaren zien we een duidelijke verschuiving. In plaats van een simpel pilsje drinken we tegenwoordig veel liever een mooi speciaalbier. Hierbij kan het gaan om een fraaie uitvoering van een bekend merk als La Chouffe, Maredsous of Duvel, maar ook om een lokaal en kleinschalig gebrouwen bier uit Amsterdam, Brabant of de Veluwe. Deze bijzondere bieren zijn perfect als cadeau, maar ze worden ook steeds vaker geschonken in bars, cafés en andere horecazaken door het hele land. Voor de meest optimale ervaring bij het nuttigen van deze heerlijke drank, is het altijd aan te bevelen om gebruik te maken van een bijpassend glas. De meeste mensen hebben zelfs al een voorkeur voor een bepaald type bierglas.

14 maart '24 (10:02)

Zou houd jij je bezetting in de horeca optimaal

In de horeca draait alles om timing, teamwork en tevreden gasten. Een onderschat aspect dat écht het verschil kan maken, is goed personeelsmanagement én een flexibel werkrooster. Hoe dat precies zit, lees je in dit artikel.

12 maart '24 ( 8:29)

Creëer de juiste sfeer in je restaurant met interieurbeplanting

Het interieur van een restaurant speelt een belangrijke rol bij het creëren van de juiste sfeer en beleving voor gasten. Eén van de manieren om dit te verbeteren is door gebruik te maken van interieurbeplanting. In deze blog bespreken we hoe je de interieurbeplanting in je restaurant kunt verbeteren en waarom dit zo belangrijk is voor de algehele ervaring van je gasten.

01 maart '24 (10:10)

De Regels in de Horecabranche worden Herschreven door Digitale Innovatie

Niet alleen bepalen de kwaliteit van het voedsel en de service het succes in de snel veranderende horecasector, maar ook speelt de digitale presentatie van een restaurant een evengoed belangrijke rol. De invoering van digitale diensten in restaurants leidt tot een fundamentele transformatie, die ze hun reserveringsprocessen kunnen verbeteren, de eetervaring kunnen verrijken en hun online aanwezigheid kunnen verscherpen.