Utrechts restaurant pioniert met betaling via iDEAL
UTRECHT – Als eerste restaurant in Nederland introduceert het Utrechtse restaurant Kalimera iDEAL als betaalwijze voor een diner. Bovendien zijn gasten van Kalimera altijd voordeliger uit als ze vooraf betalen via internet met iDEAL. Het is één van de vele innovaties waarmee de Grieks-Nederlandse horeca-ondernemer Spiros Chalos zijn restaurants weet te onderscheiden.
Met dit initiatief loopt Kalimera als restaurant voorop in de brede trend van een alsmaar groeiend aantal iDEAL-betalingen. Dit onderdeel van het moderne betalingsverkeer wordt in de restaurantsector voornamelijk gezien als onbekend terrein. Echter dankzij een uitgebreide testperiode is het voor de vaste gasten van Kalimera inmiddels de normaalste zaak van de wereld om voor hun diner te betalen met iDEAL.
Moderne Griek
Het restaurant aan de A2 in Utrecht was al één van de weinige Griekse restaurants in Nederland met een modern interieur – dus zonder zuilen en druiventrossen – en bovendien de eerste Griek in Nederland die geheel is ingericht op het alom populaire concept “all you can eat”.
Het kenmerkt de vernieuwingsdrift van eigenaar Spiros Chalos, wiens andere Griekse restaurant in Utrecht (Lemonia – De Nieuwe Griek) eind vorig jaar door SpecialBite werd uitgeroepen tot “Meest innovatieve Griek van Nederland”. Vijf jaar geleden opende Lemonia zijn deuren als eerste moderne Griekse restaurant in Nederland. Spiros is altijd op die voet doorgegaan, zo ook met Kalimera.
Webwinkel
Na de succesvolle try-out met iDEAL in het kader van Kalimera’s 1-jarig bestaan, is de eigen webwinkel sinds deze week permanent opengesteld voor de online aankoop van dinerarrangementen. Dit gaat altijd tegen een gereduceerd tarief ten opzichte van de “ouderwetse” betaalwijzen. Dinerarrangementen die in Kalimera’s webwinkel zijn afgerekend, kunnen tot eind december op een willekeurige datum worden gebruikt.
© Nationale Horecagids