26 maart 2013 om 12:28
< 1 min lezen

Ondernemers ontevreden over betaalgedrag klanten

AMSTERDAM (Novum) – Ruim twee derde van de Nederlandse ondernemers is ontevreden over het betaalgedrag van hun klanten. Rekeningen worden nu na gemiddeld 45 dagen betaald, in plaats van de dertig dagen of minder die mkb’ers voor ogen hebben. Dat blijkt dinsdag uit onderzoek van creditmanagementspecialist Concredis onder 460 mkb-ondernemingen.

Mkb’ers zien dat 68 procent van hun klanten vorig jaar een langere betaaltermijn aanhield dan in 2011. Een kwart van deze ondernemers neemt maatregelen om de betaaltermijn terug te dringen. Zij verkorten bijvoorbeeld het schriftelijke aanmaningsproces.

Slechts zeven procent van de ondervraagden geeft aan dit jaar verbetering te verwachten van de betalingsmoraal. Het overgrote deel van de mkb’ers denkt dat er in 2013 sowieso geen economische verbetering te verwachten valt. Zo denkt een kwart van de ondervraagden dat het aantal faillissementen zal toenemen. Bijna twee derde denkt dat het aantal faillissementen gelijk blijft.

Relevante artikelen

Alles van restaurant
    • Restaurant

    Vapiano sluit alle Nederlandse restaurants na faillissement

    Gisteren om 15:23
    • Restaurant

    Horeca makelaar: specialist in koop, verkoop en huur van horecapanden

    17 oktober 2025 om 14:43

Aankomende evenementen

15 Nov
HORECA EXPO 2025
  • Buitenland
11 Jan
Horecava 2026
  • Noord-Holland
08 Feb
HorecaEvenTT 2026
  • Friesland