Sligro komt met horecaoplossingen: QR-bestellen en tafel reserveren

De Sligro wil een bijdrage leveren aan de problemen waarmee de horeca kampt. Zo lanceert het daarom twee horecaoplossingen: QR-bestellen en Tafel reserveren. Door de stijgende kosten en het personeelstekort is de marge voor veel horecaondernemingen onder druk komen te staan. De Sligro wil het hiermee de ondernemers vergemakkelijken om een rendabele horecazaak te runnen. Dit meldt Foodclicks.

De Sligro wil met de nieuwe methodes de ondernemers niet alleen helpen met het runnen van een rendabel bedrijf. Daarnaast kunnen zij door hun schaalgrootte kortingen bedingen. Het QR-bestellen met partner Jamezz maakt het mogelijk om gasten sneller te bedienen en er meer bestellingen kunnen worden gedaan, zonder dat dit een impact heeft op de service of de beleving van de gasten. Door de gasten de bestelling zelf te laten maken scheelt dit personeel en wordt de service nog steeds geleverd bij het serveren van het eten en drinken. Daarnaast is hiermee te voorkomen dat gasten lang moeten wachten voordat hun bestelling wordt opgenomen.

Tafel reserveren

Via Tafel reserveren met partner Guestplan kunnen gasten online een tafel reserveren of wijzigen. Zo kunnen fouten in de boeking voorkomen worden en worden er geen dubbele reserveringen geplaatst. Tevens heeft de ondernemer altijd inzicht in de boekingen en tafelbezetting, waardoor die het personeel gericht kan aansturen. De CEO van Guestplan, Bas van ’t Wout, zegt hierover dat ‘horecagelegenheden zo optimale tafelbezetting bereiken en efficiënter werken’.

Partnerships via Sligro

Naast deze oplossingen voor de horeca kunnen ondernemers in de horecasector met korting partnerships afsluiten via Sligro. De Sligro heeft voor verschillende kwesties in de sector partners geselecteerd, ‘zodat de ondernemer kan doen waar hij het beste in is: gasten blij maken in de zaak’.

Door: Nationale Horecagids