25 november 2022 om 09:39
< 1 min lezen

‘Maximaal 170 banen’ verdwijnen bij klantenservice Just Eat Takeaway

Maaltijdbezorger Just Eat Takeaway, moederbedrijf van Thuisbezorgd, gaat zijn klantenservice reorganiseren. Door het centraliseren van de afdeling naar het kantoor in het Britse Sunderland, raken "maximaal 170" mensen hun baan kwijt. Dat meldt een woordvoerster van het bedrijf na berichtgeving van Het Financieele Dagblad.

Wel geeft zij daarbij aan dat voor een groot deel van het personeel wordt gezocht naar een “interne oplossing”. De reorganisatie zou daarnaast geen impact hebben op de Nederlandse collega’s, maar voornamelijk plaatsvinden in het Verenigd Koninkrijk en Australië.

Efficiëntere klantenservice

Het Financieele Dagblad meldde donderdag op basis van een interne mededeling in handen van de krant, dat het voor Just Eat Takeaway “essentieel” is om de klantenservice efficiënter te maken. Volgens het FD zou daarbij ook sprake zijn van ontslagen.

Exacte aantal onbekend

Een woordvoerder die sprak met de krant geeft aan dat het nog niet bekend is van hoeveel mensen Just Eat Takeaway afscheid neemt. Dat zou afhangen van de “animo onder de werknemers om een andere baan in het bedrijf te accepteren”.

Door: ANP 

Relevante artikelen

Alles van restaurant
    • Restaurant

    Wat is het verschil tussen een normale parasol en horeca parasol?

    4 november 2025 om 11:50
    • Restaurant

    Arbeidsinspectie sluit De Kleine Moghul en Kohinoor van India in Groningen

    30 oktober 2025 om 10:38

Aankomende evenementen

15 Nov
HORECA EXPO 2025
  • Buitenland
11 Jan
Horecava 2026
  • Noord-Holland
08 Feb
HorecaEvenTT 2026
  • Friesland