9 augustus 2022 om 14:15
< 1 min lezen

Horeca maakt zich grote zorgen over nieuwe wervingscampagne GGD’en

De GGD’en zijn gestart met een wervingscampagne voor de nieuwe vaccinatiecampagne in de herfst. Horecaondernemers vrezen ervoor wéér hun personeel kwijt te raken aan de GGD’en vanwege het hoge uurloon dat ze bieden. Jongeren tot 25 jaar in de horeca verdienen ongeveer 14 euro brut per uur. Werken ze op een zondag bij de GGD, dan krijgen ze 23 euro netto per uur.Dit meldt Het Parool. 

Koninklijke Horeca Nederland (KHN) spreekt va oneerlijke concurrentie. Al eerder zag de sector 25 procent van het personeel vertrekken om de GGD’en te ondersteunen tijdens de coronapandemie. Eind februari kwam een deel weer terug, maar de angst bestaat dat de herfst weer voor leegloop zorgt.

‘We dragen met z’n allen financieel bij’

“De wervingscampagne helpt ons niet om mensen vast te houden en te vinden. Wat het zuur maakt, is dat dit de overheid betreft, dus we dragen er met z’n allen financieel aan bij. Ik vraag mij bovendien af of het niet efficiënter kan, met minder mensen”, aldus voorzitter Robèr Willemsen van KHN.

Door: Nationale Horecagids / Johanne Levinsky

Relevante artikelen

Alles van cafe
    • Cafe

    Horeca makelaar: specialist in koop, verkoop en huur van horecapanden

    17 oktober 2025 om 14:43
    • Cafe

    Horeca Overijssel treedt hard op tegen overlastgevers

    10 oktober 2025 om 11:34

Aankomende evenementen

15 Nov
HORECA EXPO 2025
  • Buitenland
11 Jan
Horecava 2026
  • Noord-Holland
08 Feb
HorecaEvenTT 2026
  • Friesland