Horeca ondernemer

Als horecaondernemer kun je je gasten veranderen in enthousiaste fans van je restaurant of hotel door hen op een effectieve manier te verrassen. Niet alleen door altijd te glimlachen en gasten steeds persoonlijk te verwelkomen. Ook via communicatie, persoonlijk contact en weggevertjes kun je hun loyaliteit aanzienlijk verhogen. Dit zijn vijf effectieve manieren waarop je dat kunt doen:

1. Leer je  klanten kennen

In deze tijd van groeiende zakelijkheid kun je je als horecaondernemer onderscheiden door betrokkenheid te tonen naar je gasten toe. Luister met oprechte interesse, stel vragen en geef tips voor leuke uitstapjes in de omgeving. Zorg ook dat je veel folders hebt liggen die ook bij de VVV beschikbaar zijn.

2. Geef ze een lot

Het klinkt onconventioneel, maar je gasten een lot uit de loterij geven is een geweldige manier om ze te verrassen. Misschien geef je ze wel een lot dat hun leven zal veranderen. Vraag hen bij binnenkomst wat hun wens zou zijn als ze een wens mochten doen. Veel mensen wensen dat ze de loterij winnen. Verras hen met een lot en wens hen geluk.

3. Maak het persoonlijk

Gasten willen een persoonlijke aanpak. Dat hoeft geen grote investering te vergen. Je laat al zien dat je echt om hen geeft met persoonlijke weggevertjes. Dat is een goedkope manier om het je gasten naar de zin te maken.

4. Welkomst telefoongesprekken

Als je een hotel hebt, heb je wellicht geen idee hoe groot de impact van een simpel telefoontje kan zijn voor het opbouwen van een relatie met je gasten. Bel persoonlijk met mensen die net hebben ingecheckt en bevestig dat alles in hun kamer aan hun verwachtingen voldoet.

5. Bied iets gratis aan

Iedereen houdt van cadeautjes. Hoe klein je geschenk ook is, je gasten zullen het gebaar zeker waarderen. Bijvoorbeeld een fles water of een koud drankje bij aankomst. Voor ouders met kinderen zijn gratis luiers in het toilet een fantastische service die ze niet snel zullen vergeten.