19 augustus 2021 om 13:18
< 1 min lezen

Via Schiphol-app contactloos eten en drinken bestellen

Reizigers kunnen sinds kort op elk gewenst moment contactloos eten en drinken bestellen via de Schiphol-app en ophalen bij de horecaverkooppunten achter de securitycontrole. Horecapartner HMSHost International en Amsterdam Airport Schiphol geven hiermee gevolg aan een pilot, waaruit bleek dat deze service populair is. Dit meldt Schiphol.

Reizigers klikken in de Schiphol-app op een banner of scannen de QR-code op onder andere de wachttijdschermen voor de securitycontrole. Zo kunnen zij een bestelling plaatsen, online afrekenen en een tijdstip kiezen om hun bestelling bij een pick-up point op te halen. Hiermee gaat ook het aantal contactmomenten omlaag omdat alle handelingen, van bestellen tot betalen, online plaatsvinden.

Vooraf eten en drinken bestellen

Eind vorig jaar was het al mogelijk voor reizigers om via een QR-code eten en drinken vooraf te bestellen bij nagenoeg alle horecaverkooppunten in Lounge 1, nu wordt deze service dus uitgebreid. Naast een bestelling plaatsen via de Schiphol-app is het nu ook mogelijk om bij horeca in Lounge 2 & 3 vooraf eten of drinken te bestellen.

Door: Nationale Horecagids

Relevante artikelen

Alles van restaurant
    • Cafe

    Horeca Overijssel treedt hard op tegen overlastgevers

    10 oktober 2025 om 11:34
    • Cafe

    Horeca groothandel: de beste leveranciers voor jouw horecabedrijf

    9 oktober 2025 om 14:26

Aankomende evenementen

15 Nov
HORECA EXPO 2025
  • Buitenland
11 Jan
Horecava 2026
  • Noord-Holland
08 Feb
HorecaEvenTT 2026
  • Friesland