Site logo
searchclose
Artikelen
Vacatures
Bedrijven
search
add
Banner

Sopexa blijft promotie Franse wijnen verzorgen

Door Redactie Nationale Horecagids
schedule 5 min
location_on [xx]km

GRONINGEN - FranceAgriMer heeft opnieuw zijn vertrouwen in de Sopexa Group gesteld voor de promotie van Franse wijnen in Canada, de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Denemarken, Rusland, België en Nederland. De nieuwe campagne geldt voor de periode 2012-2014.

De door Sopexa voorgestelde aanpak is met name gericht op het toegankelijker maken van Franse wijnen onder andere via een marketingaanpak op het web. De communicatie zal geschieden via social media en tot uiting komen met onder andere een spel op het web waarin Europese consumenten vrienden kunnen uitnodigen in hun virtuele wijngaard.

Met deze campagne wil Sopexa een nieuwe generatie jonge consumenten benaderen en het vertrouwen van de huidige Franse wijndrinkers vasthouden.

De campagne zal zich ook richten op de wijnprofessionals, er worden acties ontwikkeld voor en met professionals zoals een reeks opleidingen, het beschikbaar stellen van actuele informatie via nieuwsletters en promotiemateriaal ter ondersteuning van de acties. Sopexa is trots deze "pitch" te hebben gewonnen voor zowel Nederland als België.

Voor België is deze campagne een primeur, het is de eerste generieke campagne voor Franse wijnen op deze markt sinds jaren. In Nederland wordt al meerdere jaren campagne gevoerd ter promotie van Franse wijnen.

Naast de gezamenlijke acties die gepland zijn in alle betrokken landen zal in Nederland een Franse wijngids en een aantal filmpjes worden ontwikkeld in samenwerking met wijnschrijver Harold Hamersma. Harold Hamersma wordt ook betrokken bij de opleidingen voor professionals en voor zijn collega's van de lifestyle pers.

"Er staat veel op het spel, want deze markten vertegenwoordigen bijna 71 procent van de export in volume van stille wijnen uit Frankrijk. De expertise van Sopexa in de wijnsector en de vele connecties die de diverse Sopexakantoren hebben opgebouwd over de hele wereld zijn beslissend geweest", aldus Cécile Bassot, Algemeen Directeur van Sopexa.

© Nationale Horecagids

25 juni '25 ( 8:55)

TNO: Honderdduizenden werknemers last van hitte op werkvloer

Bijna 360.000 werknemers in Nederland ervaren "hittestress" op het werk. Dat is ongeveer 4 procent van de beroepsbevolking, meldt TNO op basis van onderzoek. Koks, politieagenten, bakkers en lassers behoren tot de beroepsgroepen die het meest te lijden hebben onder ernstige hitteklachten.

22 januari '25 (14:19)

Tweehonderd mensen willen graag pannenkoeken bakken op Terschelling

Naar de functie van pannenkoekenbakker op Terschelling hebben ruim tweehonderd mensen uit heel Nederland gesolliciteerd. Eigenaresse Britt van der Wal van Eethuis Hans & Grietje zag de sollicitanten overal vandaan komen. Dat meldt Omroep Friesland.

18 november '24 ( 8:51)

Werknemers in horeca en zorg ervaren het vaakst ongewenst gedrag

Personeel in de zorg en de horeca ervaart het vaakst ongewenst gedrag op de werkvloer, bijvoorbeeld door seksuele aandacht, intimidatie, lichamelijk geweld of pesten. Dat meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) op basis van de Nationale Enquête Arbeidsomstandigheden, die het heeft uitgevoerd samen met TNO. Vrouwelijke werknemers ervaren vaker ongewenst gedrag dan mannelijke werknemers.

25 oktober '24 (11:48)

Akkoord over nieuwe cao horeca: vooral meer ervaren medewerkers gaan erop vooruit

Werkgevers en vakbonden FNV en CNV hebben een overeenkomst bereikt over een nieuwe cao voor horecamedewerkers. Dat melden branchevereniging Koninklijke Horeca Nederland (KHN) en FNV. Volgens de afspraken stijgen de lonen van werknemers in de laagste twee salarisschalen de komende twee jaar mee met het minimumloon.

23 oktober '24 ( 6:32)

Minder cafés in Nederland, maar meer restaurants en cateringbedrijven

DEN HAAG (ANP) - Het aantal cafés in Nederland is sinds 2007 met bijna een derde afgenomen. Wel kwamen er een stuk meer restaurants en bedrijven in de eventcatering bij, meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) op basis van nieuwe cijfers.

09 oktober '24 (10:48)

Nationale Krokettendag

Een van de meest iconische Nederlandse snacks verdient natuurlijk een eigen dag. Daarom is het op 9 oktober Nationale Krokettendag in Nederland. Er zijn tegenwoordig veel verschillende soorten kroketten te vinden. Of je nou houdt van een traditionele vleeskroket of een vegetarische variant maakt niet uit. Op 9 oktober eren we de verrukkelijke kroket. 

07 oktober '24 (13:02)

Michelin- en groene sterren uitgereikt aan deze toprestaurants

De Librije in Zwolle is het enige restaurant in Nederland dat drie Michelinsterren mag voeren. Jonnie en Thérèse Boer kregen maandag in Maastricht voor het twintigste jaar de hoogste onderscheiding in het restaurantwezen toegekend. De eerste keer dat de chef-kok van De Librije een ster kreeg was in 1993.

07 oktober '24 ( 6:04)

Welke restaurants krijgen er een Michelin- of groene ster bij?

Op de horecavakbeurs BBB in Maastricht wordt maandag bekendgemaakt welke restaurants een Michelinster (erbij) krijgen. De sterren zijn een erkenning voor chefs die op hoog gastronomisch niveau koken.

05 september '24 (13:00)

Kaas-pizza dag

Pizza is een van de meest geliefde gerechten wereldwijd, en de eenvoud van een kaas-pizza staat centraal in deze culinaire favoriet. Kaas-pizza dag is een dag waarop we de pure, onweerstaanbare smaak van kaas op een knapperige pizzabodem vieren. Deze dag is een must voor elke pizzaliefhebber en biedt een geweldige kans om even stil te staan bij de eenvoud die dit gerecht zo bijzonder maakt.

12 augustus '24 (17:32)

Drukte bij strandtenten en terrassen door mooi weer

DEN HAAG (ANP) - Het is druk in de strandtenten langs de Nederlandse stranden. Brancheorganisatie de Nederlandse Kust Vereniging (NKV) en strandtenten in Vlissingen en Scheveningen zien maandag veel gasten en volle terrassen.