Site logo
searchclose
Artikelen
Vacatures
Bedrijven
search
add
Banner

Sopexa blijft promotie Franse wijnen verzorgen

Door Redactie Nationale Horecagids
schedule 5 min
location_on [xx]km

GRONINGEN - FranceAgriMer heeft opnieuw zijn vertrouwen in de Sopexa Group gesteld voor de promotie van Franse wijnen in Canada, de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Denemarken, Rusland, België en Nederland. De nieuwe campagne geldt voor de periode 2012-2014.

De door Sopexa voorgestelde aanpak is met name gericht op het toegankelijker maken van Franse wijnen onder andere via een marketingaanpak op het web. De communicatie zal geschieden via social media en tot uiting komen met onder andere een spel op het web waarin Europese consumenten vrienden kunnen uitnodigen in hun virtuele wijngaard.

Met deze campagne wil Sopexa een nieuwe generatie jonge consumenten benaderen en het vertrouwen van de huidige Franse wijndrinkers vasthouden.

De campagne zal zich ook richten op de wijnprofessionals, er worden acties ontwikkeld voor en met professionals zoals een reeks opleidingen, het beschikbaar stellen van actuele informatie via nieuwsletters en promotiemateriaal ter ondersteuning van de acties. Sopexa is trots deze "pitch" te hebben gewonnen voor zowel Nederland als België.

Voor België is deze campagne een primeur, het is de eerste generieke campagne voor Franse wijnen op deze markt sinds jaren. In Nederland wordt al meerdere jaren campagne gevoerd ter promotie van Franse wijnen.

Naast de gezamenlijke acties die gepland zijn in alle betrokken landen zal in Nederland een Franse wijngids en een aantal filmpjes worden ontwikkeld in samenwerking met wijnschrijver Harold Hamersma. Harold Hamersma wordt ook betrokken bij de opleidingen voor professionals en voor zijn collega's van de lifestyle pers.

"Er staat veel op het spel, want deze markten vertegenwoordigen bijna 71 procent van de export in volume van stille wijnen uit Frankrijk. De expertise van Sopexa in de wijnsector en de vele connecties die de diverse Sopexakantoren hebben opgebouwd over de hele wereld zijn beslissend geweest", aldus Cécile Bassot, Algemeen Directeur van Sopexa.

© Nationale Horecagids

28 augustus '25 ( 8:32)

Zuivel en vlees komende jaren nog duurder vanwege kleinere veestapel

Zuivelproducten, zoals kaas, melk en boter, evenals vleesproducten in de supermarkt worden naar verwachting de komende jaren nog duurder door de krimp van de Nederlandse veestapel, zegt ABN AMRO. Volgens de bank raakt de zuivel- en vleessector verstoord doordat steeds meer boerenbedrijven gebruikmaken van beëindigingsregelingen. "Het aanbod van vlees en melk van Nederlandse bodem daalt, wat een prijsopdrijvend effect heeft", staat in een sectorrapport van de bank.

28 augustus '25 ( 8:32)

Dinnershow Mamma Mia! The Party in Rotterdam komt abrupt tot een einde

De dinnershow Mamma Mia! The Party in Rotterdam stopt. Dat heeft het Zweedse bedrijf Pophouse Entertainment, dat door ABBA-lid Björn Ulvaeus is opgericht, in een verklaring laten weten. "Na een jaar voor uitverkochte zalen in Rotterdam te hebben gespeeld, moeten we bevestigen dat het doek valt voor de optredens van Mamma Mia! The Party" in de stad, aldus Pophouse Entertainment.

26 augustus '25 ( 8:34)

Vakbonden CNV en FNV 'verrast' over overname Douwe Egberts en Pickwick door Amerikanen

CNV en FNV zijn "verrast" over de overname van Douwe Egberts-moederbedrijf JDE Peet's door het Amerikaanse Keurig Dr Pepper die maandagochtend werd bekendgemaakt. De vakbonden hebben vragen over de toekomst van Nederlandse vestigingen van JDE Peet's door die overname ter waarde van 15,7 miljard euro.

18 augustus '25 (10:12)

Manager onterecht beschuldigd van diefstal krijgt ruim 20.000 euro van restaurant

Een 38-jarige oud-manager van het Koreaanse restaurant Kim’s So in Amsterdam kreeg in februari 2025 een schok: ze werd van diefstal van ruim 6.500 euro aan fooi beschuldigd en op staande voet ontslagen. Haar baas dreigde zelfs met een aangifte bij de politie. Dit meldt het Algemeen Dagblad.

10 augustus '25 (13:36)

Turkse vorstschade kan voor flink duurdere hazelnootproducten zorgen

Producten met hazelnoten worden komende tijd mogelijk flink duurder. De groothandelsprijzen voor hazelnoten zijn dit oogstseizoen fors gestegen door vorstschade in Turkije, 's werelds grootste producent. Volgens het in Amsterdam gevestigde grondstoffenplatform Vesper kost een ton Turkse hazelnoten nu ongeveer 9400 euro. Dat is ruim een derde meer dan begin dit jaar.

08 augustus '25 (12:59)

Voedselprijzen wereldwijd op hoogste niveau in twee jaar

De wereldwijde voedselprijzen zijn in juli gestegen naar het hoogste niveau in ruim twee jaar. De stijging wordt aangejaagd door hogere prijzen voor vlees en plantaardige oliën, meldt de Voedsel- en Landbouworganisatie van de Verenigde Naties (FAO).

07 augustus '25 ( 8:32)

Kasteelt geeft boost aan aardbeien: oogst verdubbeld in 15 jaar

De aardbeienoogst in Nederland is in vijftien jaar verdubbeld, meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Dit komt vooral doordat meer aardbeien onder glas en plastic tunnels worden geteeld. De totale teeltoppervlakte van aardbeien is in dezelfde periode met ruim 15 procent gedaald, tot 1400 hectare.

25 juni '25 ( 8:55)

TNO: Honderdduizenden werknemers last van hitte op werkvloer

Bijna 360.000 werknemers in Nederland ervaren "hittestress" op het werk. Dat is ongeveer 4 procent van de beroepsbevolking, meldt TNO op basis van onderzoek. Koks, politieagenten, bakkers en lassers behoren tot de beroepsgroepen die het meest te lijden hebben onder ernstige hitteklachten.

22 januari '25 (14:19)

Tweehonderd mensen willen graag pannenkoeken bakken op Terschelling

Naar de functie van pannenkoekenbakker op Terschelling hebben ruim tweehonderd mensen uit heel Nederland gesolliciteerd. Eigenaresse Britt van der Wal van Eethuis Hans & Grietje zag de sollicitanten overal vandaan komen. Dat meldt Omroep Friesland.

18 november '24 ( 8:51)

Werknemers in horeca en zorg ervaren het vaakst ongewenst gedrag

Personeel in de zorg en de horeca ervaart het vaakst ongewenst gedrag op de werkvloer, bijvoorbeeld door seksuele aandacht, intimidatie, lichamelijk geweld of pesten. Dat meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) op basis van de Nationale Enquête Arbeidsomstandigheden, die het heeft uitgevoerd samen met TNO. Vrouwelijke werknemers ervaren vaker ongewenst gedrag dan mannelijke werknemers.