16 juni 2020 om 16:02
2 minuten lezen

Sponsorloop Horeca Run gaat na Nijmegen nu nationaal

Met het ophangen van een vlag van 4 bij 15 meter aan de Nijmeegse St. Stevenstoren, werd afgelopen vrijdag de onlangs gestarte steunactie voor de horeca extra kracht bijgezet. De vlag is een symbolische steunbetuiging voor alle horecabedrijven die onevenredig hard zijn getroffen door de coronacrisis. Zij zal gedurende de actie op meerdere plaatsen in Nederland te zien zijn. Dit meldt Horecarun.

Ondanks de recente versoepeling van de coronamaatregelen, is het nog volop crisis bij de meeste horecaondernemingen. Zelfs met mooi zomers weer is er vaak nog voldoende ruimte op de terrassen en ook binnen is er vaak nog plaats genoeg. Extra ondersteuning kan de horeca dan ook zeker gebruiken.
 

Platform van de Horeca Run

 
Geïnspireerd door de noodkreet van de Nijmeegse horeca ‘zonder steun van de staat verdwijnt de horeca uit deze straat’, kwam initiatiefneemster Julia Mulder op het idee om de Horeca Run op te zetten. Al snel meldden zich ook belangstellenden van buiten Nijmegen aan. Zo ontstond het idee om er een landelijke actie van te maken. Via het ‘Platform van de Horeca Run’ kan dit nu voor alle Nederlandse horecaondernemingen in de meest brede zin van het woord.
 

Horeca Run

 
De Horeca Run is een eenvoudige manier om letterlijk in beweging te komen voor je favoriete horecagelegenheid. Het is een variant op de bekende sponsorloop. Deelnemers kiezen een horecagelegenheid en een kiezen een actie: wandelen, fietsen, hardlopen, skaten. Het maakt niet uit, iedereen kan daar op een eigen ludieke manier invulling aan geven. Je schrijft je in via de website, maakt een actie aan, beschrijft wat je gaat doen en voor welke horecazaak. De actie laat je sponsoren, of je doneert zelf een bedrag. De naam van de gekozen zaak komt dan automatisch op een kaart van Nederland te staan. Alle opbrengsten voor die onderneming worden automatisch geturfd en aan het einde van de actie overgemaakt naar de zelfgekozen horecaonderneming.
 

Julia Mulder

 
De jonge Nijmeegse ondernemer Julia Mulder steekt haar energie doelgericht in zaken die ze leuk vindt. Ondernemen en sporten zijn haar passies. Zo startte ze in 2018 twee ondernemingen: Nyma Bike Tours en Bewegen in Bos. Door de crisis is de vaart daar nu even uit. Bij de pakken neerzitten is niets voor haar. Maatschappelijk betrokken als ze is nam ze het initiatief om overal in Nijmegen stad hartjes op te hangen. Die vlaggetjes zijn in productie genomen en sieren nu menig gevel in het hele land. De opbrengst van deze vlaggenactie kwam ten goede aan Make-A-Wish en het Radboudfonds. Julia denkt groots en regelde vervolgens een enorme vlag van vier meter breed en vijftien meter lang met een groot rood hart die gedurende 3 weken van de St. Steven wapperde. Ze verkreeg er landelijke bekendheid mee. De Horeca Run is haar nieuwste initiatief.
 
De Horeca Run is gestart op 1 juni en loopt tot 1 september.
 
Door: Nationale Recreatiegids
 

Relevante artikelen

Alles van restaurant
    • Cafe

    Horeca makelaar: specialist in koop, verkoop en huur van horecapanden

    17 oktober 2025 om 14:43
    • Cafe

    Horeca Overijssel treedt hard op tegen overlastgevers

    10 oktober 2025 om 11:34

Aankomende evenementen

15 Nov
HORECA EXPO 2025
  • Buitenland
11 Jan
Horecava 2026
  • Noord-Holland
08 Feb
HorecaEvenTT 2026
  • Friesland