Site logo
searchclose
Artikelen
Vacatures
Bedrijven
search
add
Banner

Scoupy introduceert location based couponing voor smartphones

Door Redactie Nationale Horecagids
schedule 9 min
location_on [xx]km

AMSTELVEEN -  Het Nederlandse bedrijf Scoupy B.V. heeft vandaag de Scoupy-App geïntroduceerd. Scoupy (samentreksel uit ‘scoop' (Eng): een primeur, en ‘coupon': een kortingsbon), verzamelt voor de consument unieke kortingsacties van MKB-winkels, horecazaken en retailformules: zogenaamde Scoupy's.

Het bedrijf brengt deze naar de consument via een App op de smartphone. De app toont de acties ‘location based', waardoor de consument altijd lokale acties te zien krijgt. Scoupy combineert hiermee twee sterke trends in consumentengedrag: online oriënteren en lokaal willen besteden.

Scoupy's zijn alleen maar te activeren in de directe omgeving van een deelnemende locatie. Scoupy combineert hiermee twee sterke trends in consumentengedrag: online oriënteren en lokaal willen besteden. Voor retailers is het de ultieme combinatie van ‘click & bricks': door ‘clicks' consumenten naar de ‘bricks' krijgen, ofwel: meer traffic over de winkelvloer. Voor consumenten is het gebruik gratis, spaart het geld uit en is het leuk om te gebruiken.

Hoe werkt Scoupy?
Scoupy werkt erg eenvoudig. De applicatie is gratis te downloaden in iTunes, de Android market of te gebruiken via HTML5*. Op basis van de locatie van de gebruiker krijgt deze een lijst te zien van alle Scoupy's van deelnemende locaties in de directe omgeving, waarbij de dichtstbijzijnde als eerste wordt getoond. Op basis van categorieën of met behulp van de zoekfunctie kan er specifiek gezocht worden naar acties.

Als de klant een actie heeft gevonden die hem interesseert, kan hij alle relevante informatie over de actie en de aanbieder vinden in de Scoupy-App, zoals telefoonnummer, (web)adres en route naar de locatie. Bij de locatie activeert de klant de Scoupy-actie door te ‘sliden' op de slidebar. Er verschijnt dan een unieke actiecode die de medewerker van de winkel scant of noteert. De klant kan vervolgens gebruik maken van de actie en rekent direct af met de aanbieder. Er vindt dus geen betalingsverkeer tussen gebruiker en Scoupy plaats.

Voor consumenten zijn er geen kosten verbonden aan het downloaden, bekijken en/of activeren van Scoupy. Deelnemende bedrijven betalen Scoupy een klein bedrag per via de Scoupy-App door de consument geactiveerde Scoupy. Dit varieert tussen de € 0,50 en de € 2,00.

Precies op tijd
Er zijn ruim 8.000.000 smartphones in Nederland en het applicatie gebruik op smartphones neemt sterk toe. Daarnaast is ‘location based' een nieuwe trend bij smartphonegebruikers. Er is dus sprake van een enorm gebruikerspotentieel. MKB en retailorganisaties hebben derhalve ook steeds vaker de wens om ‘iets met apps & smartphones' te gaan doen. Vaak echter ontbreekt de kennis, het geld of de tijd. Daarnaast is het niet zeker dat de applicatie van één specifieke aanbieder veelvuldig gebruikt zal worden door een grote gebruikersgroep. De Scoupy-App is een ideale, laagdrempelige mogelijkheid om tegen zeer geringe kosten toch gebruik te maken van een mobiele applicatie.

Content
Reeds bij de lancering van de Scoupy-App is deze al gevuld met bijna 1.500 verschillende locaties door het gehele land met in totaal meer dan 700 verschillende acties. De deelnemende locaties variëren van kleine middenstanders tot grote winkelketens. De acties worden door de ondernemers zelf bedacht en ingevoerd in het systeem van Scoupy. De redactie wordt verzorgd door Scoupy.

Het zwaartepunt ligt nu nog in de grotere steden, maar dit wordt in een razend tempo verder uitgebreid naar de rest van Nederland. Het zal dus niet lang meer duren voordat een zeer groot gedeelte van de 8 miljoen smartphone bezitters overal in het land gebruik kunnen maken van een zeer gevarieerd aanbod aan acties van allerlei verschillende locaties.

© Nationale Horecagids
Via nieuwsbank

13 september '25 ( 9:20)

De Pizzabakkers sluit panden in Amsterdam

In Amsterdam zijn vier panden voor een halfjaar gesloten, daartoe besloot de locoburgemeester vrijdag. Het gaat om filialen van De Pizzabakkers, twee op de Plantage Kerklaan, een op de Overtoom en een op de Haarlemmerdijk. De pizzaketen is de laatste tijd meerdere keren doelwit geweest van explosies.

28 augustus '25 ( 8:32)

Zuivel en vlees komende jaren nog duurder vanwege kleinere veestapel

Zuivelproducten, zoals kaas, melk en boter, evenals vleesproducten in de supermarkt worden naar verwachting de komende jaren nog duurder door de krimp van de Nederlandse veestapel, zegt ABN AMRO. Volgens de bank raakt de zuivel- en vleessector verstoord doordat steeds meer boerenbedrijven gebruikmaken van beëindigingsregelingen. "Het aanbod van vlees en melk van Nederlandse bodem daalt, wat een prijsopdrijvend effect heeft", staat in een sectorrapport van de bank.

28 augustus '25 ( 8:32)

Dinnershow Mamma Mia! The Party in Rotterdam komt abrupt tot een einde

De dinnershow Mamma Mia! The Party in Rotterdam stopt. Dat heeft het Zweedse bedrijf Pophouse Entertainment, dat door ABBA-lid Björn Ulvaeus is opgericht, in een verklaring laten weten. "Na een jaar voor uitverkochte zalen in Rotterdam te hebben gespeeld, moeten we bevestigen dat het doek valt voor de optredens van Mamma Mia! The Party" in de stad, aldus Pophouse Entertainment.

26 augustus '25 ( 8:34)

Vakbonden CNV en FNV 'verrast' over overname Douwe Egberts en Pickwick door Amerikanen

CNV en FNV zijn "verrast" over de overname van Douwe Egberts-moederbedrijf JDE Peet's door het Amerikaanse Keurig Dr Pepper die maandagochtend werd bekendgemaakt. De vakbonden hebben vragen over de toekomst van Nederlandse vestigingen van JDE Peet's door die overname ter waarde van 15,7 miljard euro.

18 augustus '25 (10:12)

Manager onterecht beschuldigd van diefstal krijgt ruim 20.000 euro van restaurant

Een 38-jarige oud-manager van het Koreaanse restaurant Kim’s So in Amsterdam kreeg in februari 2025 een schok: ze werd van diefstal van ruim 6.500 euro aan fooi beschuldigd en op staande voet ontslagen. Haar baas dreigde zelfs met een aangifte bij de politie. Dit meldt het Algemeen Dagblad.

10 augustus '25 (13:36)

Turkse vorstschade kan voor flink duurdere hazelnootproducten zorgen

Producten met hazelnoten worden komende tijd mogelijk flink duurder. De groothandelsprijzen voor hazelnoten zijn dit oogstseizoen fors gestegen door vorstschade in Turkije, 's werelds grootste producent. Volgens het in Amsterdam gevestigde grondstoffenplatform Vesper kost een ton Turkse hazelnoten nu ongeveer 9400 euro. Dat is ruim een derde meer dan begin dit jaar.

08 augustus '25 (12:59)

Voedselprijzen wereldwijd op hoogste niveau in twee jaar

De wereldwijde voedselprijzen zijn in juli gestegen naar het hoogste niveau in ruim twee jaar. De stijging wordt aangejaagd door hogere prijzen voor vlees en plantaardige oliën, meldt de Voedsel- en Landbouworganisatie van de Verenigde Naties (FAO).

07 augustus '25 ( 8:32)

Kasteelt geeft boost aan aardbeien: oogst verdubbeld in 15 jaar

De aardbeienoogst in Nederland is in vijftien jaar verdubbeld, meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Dit komt vooral doordat meer aardbeien onder glas en plastic tunnels worden geteeld. De totale teeltoppervlakte van aardbeien is in dezelfde periode met ruim 15 procent gedaald, tot 1400 hectare.

25 juni '25 ( 8:55)

TNO: Honderdduizenden werknemers last van hitte op werkvloer

Bijna 360.000 werknemers in Nederland ervaren "hittestress" op het werk. Dat is ongeveer 4 procent van de beroepsbevolking, meldt TNO op basis van onderzoek. Koks, politieagenten, bakkers en lassers behoren tot de beroepsgroepen die het meest te lijden hebben onder ernstige hitteklachten.

22 januari '25 (14:19)

Tweehonderd mensen willen graag pannenkoeken bakken op Terschelling

Naar de functie van pannenkoekenbakker op Terschelling hebben ruim tweehonderd mensen uit heel Nederland gesolliciteerd. Eigenaresse Britt van der Wal van Eethuis Hans & Grietje zag de sollicitanten overal vandaan komen. Dat meldt Omroep Friesland.