FNV Vraagt om Gouden Tip
GRONINGEN – FNV Horeca start, in aanloop naar de cao-onderhandelingen die eind november beginnen, een kwaliteitsoffensief voor de Nederlandse horeca. FNV Horeca wil dat horecamedewerkers die kwaliteit en service leveren een passende beloning ontvangen. Dit komt de hele horecabranche ten goede.
Nu verdienen horecamedewerkers minder dan mensen met vergelijkbare functies in andere sectoren. De kwaliteit van de Nederlandse horeca leidt hieronder. “Als we horecamedewerkers bodemlonen geven, krijgen we ook bodemkwaliteit”, aldus Milen van Boldrik, sectorbestuurder van FNV Horeca.
FNV Horeca vraagt werkgevers en gasten om zich aan te sluiten bij het kwaliteitsoffensief. Daarom organiseert FNV Horeca de komende maanden een online brainstorm waarin iedereen kan meepraten over hoe we de Nederlandse horeca kunnen verbeteren. De brainstorm resulteert in tien gouden tips voor een horecabranche waarin kwaliteit voorop staat.
Online Brainstorm
Hier kunnen horecamedewerkers, horecaondernemers, gasten, kortom: iedereen die de horeca een warm hart toedraagt mee discussiëren. Op de website kunnen bezoekers niet alleen hun ideeën delen, maar ook bepalen welke tip het beste is. Zo ligt er straks een breed gedragen visie op hoe we de kwaliteit van de Nederlandse horecasector kunnen verhogen.
Deelnemers aan de brainstorm maken kans op prijzen, zoals een workshop cocktails shaken en een college etiquette.
Cao-onderhandelingen
Voor 1 april 2012 moet er voor alle 251.000 horecawerknemers een nieuwe cao horeca worden afgesloten. Eind november starten de eerste onderhandelingsgesprekken tussen werkgevers en vakbonden.
© Nationale Horecagids