17 april 2012 om 12:53
< 1 min lezen

Verblijfsrecreatie speelt onvoldoende in op nieuwe consument

BREDA – Ondernemers in de verblijfsrecreatie doen er goed aan voortdurend in de gaten te houden waar hun klanten op reisgebied mee bezig zijn. De consument is tegenwoordig altijd online en in staat om 24/7 zelf zijn vakantie te boeken. Doordat reizigers tegenwoordig hun hele verhaal, inclusief slechte ervaringen, op internet kunnen zetten, hebben zij de reisbranche compleet veranderd.

Ervaringen van andere reizigers bepalen in sterke mate de keuze voor een reis of accommodatie. Dit stelt andere eisen aan de communicatie van de ondernemer. Dat schrijft Annemarie de Groot, sectormanager Horeca&Recreatie van de Rabobank in de nieuwste thema-update Verblijfsrecreatie.

Zij vindt dat veel ondernemers in de verblijfsrecreatie vooral gefocust zijn op het oriëntatie- en boekingsproces om gasten te trekken, wat vaak gepaard gaat met flinke kortingen. Zij zijn te zeer gericht op hun eigen aanbod, presenteren dat passief en bouwen niet aan een persoonlijke relatie met de gast. Meer lezen over de visie van Rabobank op de verblijfsrecreatie?

© Nationale Horecagids

Relevante artikelen

Alles van hotel
    • Hotel

    Horeca makelaar: specialist in koop, verkoop en huur van horecapanden

    17 oktober 2025 om 14:43
    • Hotel

    Horeca groothandel: de beste leveranciers voor jouw horecabedrijf

    9 oktober 2025 om 14:26

Aankomende evenementen

15 Nov
HORECA EXPO 2025
  • Buitenland
11 Jan
Horecava 2026
  • Noord-Holland
08 Feb
HorecaEvenTT 2026
  • Friesland