27 januari 2012 om 09:46
< 1 min lezen

Overleg over schadevergoeding voor ramp cruiseschip

BERLIJN (Novum/AP) – Vertegenwoordigers van Costa Crociere, het bedrijf dat eigendom is van het gekapseisde cruiseschip Costa Concordia, hebben donderdag overleg gevoerd met consumentenorganisatie Assoutenti over een collectieve schadevergoeding voor ruim 3200 opvarenden uit 61 landen.

In de schadevergoeding zijn de kosten van het ticket opgenomen, kosten die gemaakt moesten worden om thuis te komen, de kosten voor alle spullen die verloren zijn gegaan en schade en trauma’s als gevolg van de geruïneerde vakantie. De schadevergoeding is bedoeld voor de opvarenden die niet gewond raakten toen het schip op een rots voer en kapseisde.

Volgens een woordvoerder van Assoutenti wordt er overlegd over de hoogte van het bedrag van de schadevergoeding. “Elke passagier kan besluiten of dit voorstel bevredigend is. Als het voorstel niet bevredigend is, dan staat het ze vrij om te reageren via een advocaat.”

Voor de honderden bemanningsleden en de ongeveer honderd personen die verwondingen opliepen of nabestaanden van personen die omkwamen geldt de schadevergoeding niet. Er wordt voor hen gewerkt aan een apart voorstel.

Relevante artikelen

Alles van hotel
    • Hotel

    Probleemschulden nemen toe in de horeca

    5 december 2025 om 11:41
    • Hotel

    Comfort van hotelgasten wint het van klimaatambities

    25 november 2025 om 08:37

Aankomende evenementen

11 Jan
Horecava 2026
  • Noord-Holland
08 Feb
HorecaEvenTT 2026
  • Friesland