Werknemers Ruby Hotels gaan minder werken en hetzelfde verdienen

Na een succesvolle wervingscampagne bij het Ruby Hotel in München, introduceert de Ruby Group nu een nieuwe campagne. Vanaf dit jaar wordt in alle hotels van de hotelketen een 35-urige werkweek gehanteerd. De medewerkers blijven hetzelfde verdienen. Daarnaast gaat de hotelgroep vanaf dit jaar de medewerkers meenemen in de winstdeling. Dit meldt Hospitality Management.

 

In juni probeerde Ruby Group een wervingscampagne in München uit waarbij alle nieuwe medewerkers op kosten van het hotel een nieuwe tattoo, piercing of hairdo vergoed konden krijgen wanneer zij een half jaar in dienst zijn. Dit bleek een succes te zijn, Ruby Group zag de aanmeldingen voor nieuwe medewerkers stijgen met 25 procent. Met de nieuwe arbeidsvoorwaarden wil Ruby een nieuwe stap maken in het wervingsproces.

Deze nieuwe voorwaarden zijn niet alleen goed voor nieuwe medewerkers, maar ook voor de huidige. De hotelketen wil flexibel zijn voor haar werknemers en vindt dat werknemers genoeg vrije tijd moeten hebben. Mensen die toch graag 40 uur willen blijven werken kunnen dit doen. Hun extra opgebouwde uren kunnen worden uitgekeerd of opgenomen worden als vakantieuren.

Medewerkers mee in winstdeling

Naast het verkorten van de werkweek gaat Ruby Group de medewerkers meenemen in de winstdeling van de hotels. Op deze manier maakt de hotelgroep de werknemers mede-eigenaren. De CEO van Ruby Group, Micheal Struck, zegt dat zij met deze invoering de identificatie en inzet van de medewerkers wil vergroten.

Vertrouwen in werknemers

Ruby geeft naast deze nieuwe voorwaarden haar medewerkers meer flexibiliteit in het invullen van de werkweek. Daarnaast mogen zij zelf hun werkplek bepalen. Ook gaat het budget voor persoonlijke ontwikkeling omhoog. De hotelketen stelt dat zij het belangrijk vindt dat het personeel kan werken aan zijn eigen kwaliteiten en ontwikkeling. Daarom willen zij de werknemers meer vrijheid en ontwikkelingsmogelijkheden bieden.

Door: Nationale Horecagids