Site logo
searchclose
Artikelen
Vacatures
Bedrijven
search
add
Banner

Werknemers Ruby Hotels gaan minder werken en hetzelfde verdienen

Door Redactie Nationale Horecagids
schedule 4 min
location_on [xx]km
Werknemers Ruby Hotels gaan minder werken en hetzelfde verdienen
Na een succesvolle wervingscampagne bij het Ruby Hotel in München, introduceert de Ruby Group nu een nieuwe campagne. Vanaf dit jaar wordt in alle hotels van de hotelketen een 35-urige werkweek gehanteerd. De medewerkers blijven hetzelfde verdienen. Daarnaast gaat de hotelgroep vanaf dit jaar de medewerkers meenemen in de winstdeling. Dit meldt Hospitality Management. 

In juni probeerde Ruby Group een wervingscampagne in München uit waarbij alle nieuwe medewerkers op kosten van het hotel een nieuwe tattoo, piercing of hairdo vergoed konden krijgen wanneer zij een half jaar in dienst zijn. Dit bleek een succes te zijn, Ruby Group zag de aanmeldingen voor nieuwe medewerkers stijgen met 25 procent. Met de nieuwe arbeidsvoorwaarden wil Ruby een nieuwe stap maken in het wervingsproces.

Deze nieuwe voorwaarden zijn niet alleen goed voor nieuwe medewerkers, maar ook voor de huidige. De hotelketen wil flexibel zijn voor haar werknemers en vindt dat werknemers genoeg vrije tijd moeten hebben. Mensen die toch graag 40 uur willen blijven werken kunnen dit doen. Hun extra opgebouwde uren kunnen worden uitgekeerd of opgenomen worden als vakantieuren.

Medewerkers mee in winstdeling

Naast het verkorten van de werkweek gaat Ruby Group de medewerkers meenemen in de winstdeling van de hotels. Op deze manier maakt de hotelgroep de werknemers mede-eigenaren. De CEO van Ruby Group, Micheal Struck, zegt dat zij met deze invoering de identificatie en inzet van de medewerkers wil vergroten.

Vertrouwen in werknemers

Ruby geeft naast deze nieuwe voorwaarden haar medewerkers meer flexibiliteit in het invullen van de werkweek. Daarnaast mogen zij zelf hun werkplek bepalen. Ook gaat het budget voor persoonlijke ontwikkeling omhoog. De hotelketen stelt dat zij het belangrijk vindt dat het personeel kan werken aan zijn eigen kwaliteiten en ontwikkeling. Daarom willen zij de werknemers meer vrijheid en ontwikkelingsmogelijkheden bieden.

Door: Nationale Horecagids

01 juli '25 ( 8:37)

Hittemaatregelen in de horeca: adviseer werknemers om koffie te mijden

In de horeca worden net als in veel andere sectoren maatregelen genomen om medewerkers te beschermen tegen de hitte. Koninklijke Horeca Nederland (KHN) wijst erop dat werkgevers moeten zorgen voor voldoende water en zonnebrandcrème. Horecabedrijven kunnen daarnaast hun werknemers adviseren cafeïne- en suikerhoudende dranken, zoals koffie en frisdrank, zo veel mogelijk te mijden.

25 juni '25 ( 8:55)

ING voorziet prijsstijgingen en sterk toename faillissementen in horeca

De prijzen in de horeca stijgen dit jaar naar verwachting gemiddeld met 5 procent, meldt ING in een nieuw rapport over de sector. De prijsstijging is lager dan de drie voorgaande jaren, maar is nog altijd hoger dan de inflatie in Nederland. Dat komt volgens de economen van de bank vooral door stijgende voedingsprijzen en oplopende personeelskosten.

19 juni '25 ( 8:38)

Werkloosheid in Nederland blijft 3,8 procent

De werkloosheid in Nederland is in mei onveranderd gebleven ten opzichte van een maand eerder, meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Afgelopen maand zat 3,8 procent van de beroepsbevolking zonder betaald werk, evenveel als in april. Gemiddeld daalde het aantal werklozen de afgelopen drie maanden licht, met 2000 per maand.

13 juni '25 (11:28)

Na eerdere daling loopt ziekteverzuim weer op in eerste kwartaal

Nederlandse werknemers waren in het eerste kwartaal van dit jaar vaker ziek vergeleken met dezelfde periode een jaar eerder. Dat meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) op basis van nieuwe cijfers. In het eerste kwartaal van vorig jaar en ook in 2023 was er nog sprake van een daling op jaarbasis. Daarvoor steeg het ziekteverzuim juist jarenlang.

28 februari '25 ( 8:18)

Omzetgroei horeca in 2024 flink lager dan voorgaand jaar

De omzet van de horeca is in 2024 met 5,4 procent gegroeid ten opzichte van een jaar eerder, meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). De toename was lager dan in 2023. Toen kwam de omzetgroei nog uit op 12,6 procent. 2023 was het eerste jaar sinds 2020 zonder coronamaatregelen. In 2022 gold tot halverwege januari nog een harde lockdown en in maart 2022 vervielen de laatste coronamaatregelen. Dat had een positief effect op de omzetstijging van de horeca in 2023.

26 februari '25 ( 9:18)

Meerdere mensen onwel geworden in een hotel op Scheveningse Pier

Twaalf mensen zijn dinsdagavond rond 21.45 uur onwel geworden in een hotel op de Pier van Scheveningen en naar het ziekenhuis gebracht. Ze klaagden onder meer over misselijkheid en duizeligheid, zegt een woordvoerster van de brandweer.

07 februari '25 (15:57)

De horecavakbeurs voor Noord- en Oost-Nederland begint volgende week

Van 10 tot 12 februari 2025 transformeert het WTC Expo in Leeuwarden tot een bruisende ontmoetingsplek voor horecaprofessionals tijdens het Horeca EvenTT. Deze toonaangevende vakbeurs, een hoogtepunt op de nationale horeca-agenda, biedt exposanten een unieke kans om hun producten en diensten aan een breed publiek te presenteren.

17 januari '25 ( 8:45)

Horecava niet zo goed bezocht als voor corona

De grote horecavakbeurs Horecava in de RAI in Amsterdam heeft deze week meer bezoekers getrokken dan vorig jaar. Maar het waren er niet zoveel als tijdens de laatste editie voor de coronapandemie. Volgens de organisatie kwamen er meer dan 67.000 bezoekers af op het evenement. Een jaar geleden ging het om ruim 64.000 mensen.

13 januari '25 (11:44)

Faillissementen treffen hele horecasector

De stijging van het aantal faillissementen in de horeca die dit jaar wordt verwacht, zal de hele sector treffen. Dat denkt Marijke Vuik, voorzitter van branchevereniging Koninklijke Horeca Nederland (KHN). Zowel caféhouders als restaurant- en hoteleigenaren kampen met problemen zoals de gestegen personeelskosten.

13 januari '25 (11:02)

Krapte op arbeidsmarkt blijft aanhouden, stelt Koninklijke Horeca Nederland

Horecabedrijven moeten rekening houden met aanhoudende krapte op de arbeidsmarkt. De vergrijzing van de samenleving leidt tot minder beschikbare arbeidskrachten, zegt Marijke Vuik, voorzitter van Koninklijke Horeca Nederland (KHN). "Een bepaalde krapte gaat er blijven."