Hotelgroep Accor gaat merk in tweeën splitsen
11 januari 2023 om 12:50
< 1 min lezen

Hotelgroep Accor gaat merk in tweeën splitsen

Hotelgroep Accor, bekend van onder andere Mövenpick, Sofitel, ibis en Mercure heeft een reorganisatie aangekondigd. De hotelgroep wordt gesplitst in twee divisies: een ‘Premium, Midscale & Economy’ segment en voor ‘Luxury & Lifestyle’. Dot meldt Hospitality Management.

De top van de hotelgroep zal met de reorganisatie worden opgesplitst, zodat deze beter kan inspelen op de actuele ontwikkelingen van de markt. Daarnaast kan de hotelgroep hiermee zijn groei versnellen en zijn service beter inrichten op de doelgroep. Gedurende het eerste kwartaal van dit jaar zal de reorganisatie vorm krijgen.

Twee divisies

Het divisie Premium wordt ingedeeld in vier regio’s. Het gaat in deze divisie om de regio’s Amerika, Europa en Noord-Afrika, Midden-Oosten, Afrika, Turkije en Azië/Pacific en China. Luxury & Lifestyle wordt gestructureerd rond vier merken: Raffles & Orient Express, Fairmont, Sofitel MGallery & Emblems en Ennismore.

Door: Nationale Horecagids

Relevante artikelen

Alles van hotel
    • Hotel

    Horeca makelaar: specialist in koop, verkoop en huur van horecapanden

    17 oktober 2025 om 14:43
    • Hotel

    Horeca groothandel: de beste leveranciers voor jouw horecabedrijf

    9 oktober 2025 om 14:26

Aankomende evenementen

15 Nov
HORECA EXPO 2025
  • Buitenland
11 Jan
Horecava 2026
  • Noord-Holland
08 Feb
HorecaEvenTT 2026
  • Friesland