EquipHotel 2022 goed afgesloten

Na 4 jaar afwezigheid van het evenement heeft dit jaar de internationale horecavakbeurs EquipHotel wederom plaats kunnen vinden. Dit gebeurt zoals elk jaar in Parijs. Exposanten en professionals uit de horecasector zijn bijeengekomen om te spreken over innovaties, om hun netwerk te vergroten en ideeën uit te wisselen. Deze editie werd gekenmerkt door een hogere kwaliteit van het aanbod en een meer gekwalificeerd bezoekerspubliek. Dit meldt de Restaurantkrant.

 

Het thema van de beurs dit jaar was geëngageerde gastvrijheid. De meer de 1.000 exposanten konden hier ideeën uitwisselen of nieuwe samenwerkingen smeden, ontwikkelen en zelfs concretiseren. Beursmanager Béatrice Gravier zegt hierover: “Dat is de roeping van de EquipHotel: een B to B ontmoetingsplaats zijn. Zeker in de onzekerheid van deze periodes van gezondheids- en economische crises”. Ze is tevreden met het behaalde resultaat.

Enthousiasme vanuit exposanten

Ook de exposanten waren zeer tevreden met het verloop van de beurs. Het gaf de mogelijkheid om goede gesprekken aan te gaan met elkaar. “Zelfs in het digitale tijdperk blijft dit type evenementen een goede manier om klanten en partners te ontmoeten”, zegt Cathy Dufour, algemeen afgevaardigde van French Furniture. Ook Élie Gamblin, Managing Director van Nation Literie, sluit zich aan bij deze opmerking. Gamblin benadrukt daarbij de hoge kwaliteit van de bezoekers dat dit jaar naar de beurs gingen.

Beurs trok verschillende generaties

Het was 4 jaar geleden dat professionals in de horeca bijeen konden komen tijdens de beurs. De Meilleurs Ouvriers (beste Franse ambachtslieden), internationaal gerenommeerde sommeliers, sterrenchefs of directeuren van bekende hotels gingen hier in gesprek met opkomende talenten, leerlingen of studenten van hotelscholen. “Tijdens deze 5 dagen hebben jongeren veel vaardigheden opgedaan, omdat ze elke dag geconfronteerd werden met verschillende situaties”, zegt Vianney Lecocq, docent koken aan de Parijse school Ferrandi Paris. “Ze hebben geleerd snel te kunnen reageren, hoe ze zich aan kunnen passen aan situaties en hoe om te gaan met het onverwachte”.

Door: Nationale Horecagids