Site logo
searchclose
Artikelen
Vacatures
Bedrijven
search
add
Banner

Inntel Hotels eerste hotelgroep in Nederland met 'Kiwa corona-keurmerk'

Door Redactie Nationale Horecagids
schedule 9 min
location_on [xx]km
Inntel Hotels ontvangt als eerste hotelgroep in Nederland het ‘corona-keurmerk’ van certificeringsbedrijf Kiwa. Als resultaat van deze certificering kan Inntel Hotels aantonen dat alle noodzakelijke stappen heeft gezet om de kans op besmetting met het coronavirus te beperken. Dit meldt Inntel Hotels.
De hotelgroep is gevestigd in verschillende steden en beschikt over restaurants, zwembaden en wellness-faciliteiten. Voor alle disciplines gelden afzonderlijke maatregelen die getoetst zijn door Kiwa. Inntel Hotels volgt strikte protocollen om het welzijn en de veiligheid van gasten en medewerkers te waarborgen. Nationale regelgeving en branche-specifieke richtlijnen worden volledig opgevolgd, evenals diverse zelf getroffen aanvullende voorzorgsmaatregelen.
 

Inntel Hotels: ‘Kiwa-keuring graag vóór de zomer’

 
Voor Inntel Hotels was het van belang dat de toetsing zou plaatsvinden voor de zomerperiode door een onafhankelijke partij, vertelt algemeen directeur Karin Geurts. “Onbezorgd kunnen genieten van een stedentrip of staycation, is in tijden van het coronavirus geen vanzelfsprekendheid meer. Dit keurmerk van Kiwa is voor ons een bevestiging dat we met onze voorzorgsmaatregelen een zo groot mogelijke inspanning doen voor het welzijn van onze gasten. Ook zal het ertoe bijdragen dat gasten bij ons met een gerust hart kunnen verblijven, eten en vergaderen.” 
 

Onafhankelijke toetsing Covid-19 maatregelen

 
Om alle voorzorgmaatregelen in verband met het coronavirus te toetsen, is Inntel Hotels in zee gegaan met Kiwa. Zij heeft een nieuw keurmerk geïntroduceerd dat met onafhankelijke audits de juiste inzet waarborgt van voorzorgsmaatregelen op basis van de overheids- en RIVM-normen. Inntel Hotels is hiermee de eerste hotelgroep in Nederland die haar maatregelen onafhankelijk door Kiwa laat toetsen. Binnen de hotelgroep is een grote focus op het welzijn van de gasten en persoonlijke aandacht. Naast de wellness-centra bieden de luxe kamertypes privéwellnessfaciliteiten zoals een whirlpool en sauna. In alle hotels wordt volledig op basis van de overheids- en RIVM-richtlijnen gewerkt en zijn verschillende aanpassingen gedaan. Gasten worden voorafgaand aan hun bezoek gebeld, om mogelijke vragen te beantwoorden of hen van actuele informatie te voorzien.
 

Genomen maatregelen

 
In de hotels zijn diverse maatregelen getroffen zoals looproutes, afstand-stickers en desinfectiezuilen. De frequentie van schoonmaak in alle ruimtes is verhoogd en aanvullende veiligheids- en hygiëne maatregelen zijn van kracht voor de housekeeping. In de restaurants wordt uitsluitend op aanvraag met een menukaart gewerkt. Er is een online bestelsysteem, waarmee bestellingen via de eigen mobiele telefoon worden geplaatst. Medewerkers werken in vaste shifts, zodat zij altijd in dezelfde samenstelling aanwezig zijn. Voor horecamedewerkers geldt een vaste positie in het restaurant. 
 

‘Alles in het werk gesteld’

 
Deze protocollen worden dagelijks geëvalueerd en aangepast aan het beleid dat vanuit de overheid wordt gevoerd. Binnen elk team van Inntel Hotels is één persoon toegewezen voor protocollen, trainingen en werkinstructies. 
 
“Met dit keurmerk kan Inntel Hotels aan gasten laten zien dat zij alles in het werk heeft gesteld om een veilig verblijf mogelijk te maken. Nu op basis van een onafhankelijke toetsing door Kiwa kan worden aangetoond dat zij alle nodige voorzorgsmaatregelen hebben getroffen, kan zij bezoekers het vertrouwen geven dat zij met een gerust hart gebruik kunnen maken van hotelkamers accommodaties, zwembaden, wellness-faciliteiten en restauratieve voorzieningen. “We zijn blij dat we hieraan een bijdrage mogen leveren”, zegt Denise IJsselstijn, van de afdeling Internationaal Sales & Business Development van Kiwa.
 
Door: Nationale Horecagids
 
01 juli '25 ( 8:37)

Hittemaatregelen in de horeca: adviseer werknemers om koffie te mijden

In de horeca worden net als in veel andere sectoren maatregelen genomen om medewerkers te beschermen tegen de hitte. Koninklijke Horeca Nederland (KHN) wijst erop dat werkgevers moeten zorgen voor voldoende water en zonnebrandcrème. Horecabedrijven kunnen daarnaast hun werknemers adviseren cafeïne- en suikerhoudende dranken, zoals koffie en frisdrank, zo veel mogelijk te mijden.

25 juni '25 ( 8:55)

ING voorziet prijsstijgingen en sterk toename faillissementen in horeca

De prijzen in de horeca stijgen dit jaar naar verwachting gemiddeld met 5 procent, meldt ING in een nieuw rapport over de sector. De prijsstijging is lager dan de drie voorgaande jaren, maar is nog altijd hoger dan de inflatie in Nederland. Dat komt volgens de economen van de bank vooral door stijgende voedingsprijzen en oplopende personeelskosten.

19 juni '25 ( 8:38)

Werkloosheid in Nederland blijft 3,8 procent

De werkloosheid in Nederland is in mei onveranderd gebleven ten opzichte van een maand eerder, meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Afgelopen maand zat 3,8 procent van de beroepsbevolking zonder betaald werk, evenveel als in april. Gemiddeld daalde het aantal werklozen de afgelopen drie maanden licht, met 2000 per maand.

13 juni '25 (11:28)

Na eerdere daling loopt ziekteverzuim weer op in eerste kwartaal

Nederlandse werknemers waren in het eerste kwartaal van dit jaar vaker ziek vergeleken met dezelfde periode een jaar eerder. Dat meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) op basis van nieuwe cijfers. In het eerste kwartaal van vorig jaar en ook in 2023 was er nog sprake van een daling op jaarbasis. Daarvoor steeg het ziekteverzuim juist jarenlang.

28 februari '25 ( 8:18)

Omzetgroei horeca in 2024 flink lager dan voorgaand jaar

De omzet van de horeca is in 2024 met 5,4 procent gegroeid ten opzichte van een jaar eerder, meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). De toename was lager dan in 2023. Toen kwam de omzetgroei nog uit op 12,6 procent. 2023 was het eerste jaar sinds 2020 zonder coronamaatregelen. In 2022 gold tot halverwege januari nog een harde lockdown en in maart 2022 vervielen de laatste coronamaatregelen. Dat had een positief effect op de omzetstijging van de horeca in 2023.

26 februari '25 ( 9:18)

Meerdere mensen onwel geworden in een hotel op Scheveningse Pier

Twaalf mensen zijn dinsdagavond rond 21.45 uur onwel geworden in een hotel op de Pier van Scheveningen en naar het ziekenhuis gebracht. Ze klaagden onder meer over misselijkheid en duizeligheid, zegt een woordvoerster van de brandweer.

07 februari '25 (15:57)

De horecavakbeurs voor Noord- en Oost-Nederland begint volgende week

Van 10 tot 12 februari 2025 transformeert het WTC Expo in Leeuwarden tot een bruisende ontmoetingsplek voor horecaprofessionals tijdens het Horeca EvenTT. Deze toonaangevende vakbeurs, een hoogtepunt op de nationale horeca-agenda, biedt exposanten een unieke kans om hun producten en diensten aan een breed publiek te presenteren.

17 januari '25 ( 8:45)

Horecava niet zo goed bezocht als voor corona

De grote horecavakbeurs Horecava in de RAI in Amsterdam heeft deze week meer bezoekers getrokken dan vorig jaar. Maar het waren er niet zoveel als tijdens de laatste editie voor de coronapandemie. Volgens de organisatie kwamen er meer dan 67.000 bezoekers af op het evenement. Een jaar geleden ging het om ruim 64.000 mensen.

13 januari '25 (11:44)

Faillissementen treffen hele horecasector

De stijging van het aantal faillissementen in de horeca die dit jaar wordt verwacht, zal de hele sector treffen. Dat denkt Marijke Vuik, voorzitter van branchevereniging Koninklijke Horeca Nederland (KHN). Zowel caféhouders als restaurant- en hoteleigenaren kampen met problemen zoals de gestegen personeelskosten.

13 januari '25 (11:02)

Krapte op arbeidsmarkt blijft aanhouden, stelt Koninklijke Horeca Nederland

Horecabedrijven moeten rekening houden met aanhoudende krapte op de arbeidsmarkt. De vergrijzing van de samenleving leidt tot minder beschikbare arbeidskrachten, zegt Marijke Vuik, voorzitter van Koninklijke Horeca Nederland (KHN). "Een bepaalde krapte gaat er blijven."