Site logo
searchclose
Artikelen
Vacatures
Bedrijven
search
add
Banner

Inntel Hotels eerste hotelgroep in Nederland met 'Kiwa corona-keurmerk'

Door Redactie Nationale Horecagids
schedule 9 min
location_on [xx]km
Inntel Hotels ontvangt als eerste hotelgroep in Nederland het ‘corona-keurmerk’ van certificeringsbedrijf Kiwa. Als resultaat van deze certificering kan Inntel Hotels aantonen dat alle noodzakelijke stappen heeft gezet om de kans op besmetting met het coronavirus te beperken. Dit meldt Inntel Hotels.
De hotelgroep is gevestigd in verschillende steden en beschikt over restaurants, zwembaden en wellness-faciliteiten. Voor alle disciplines gelden afzonderlijke maatregelen die getoetst zijn door Kiwa. Inntel Hotels volgt strikte protocollen om het welzijn en de veiligheid van gasten en medewerkers te waarborgen. Nationale regelgeving en branche-specifieke richtlijnen worden volledig opgevolgd, evenals diverse zelf getroffen aanvullende voorzorgsmaatregelen.
 

Inntel Hotels: ‘Kiwa-keuring graag vóór de zomer’

 
Voor Inntel Hotels was het van belang dat de toetsing zou plaatsvinden voor de zomerperiode door een onafhankelijke partij, vertelt algemeen directeur Karin Geurts. “Onbezorgd kunnen genieten van een stedentrip of staycation, is in tijden van het coronavirus geen vanzelfsprekendheid meer. Dit keurmerk van Kiwa is voor ons een bevestiging dat we met onze voorzorgsmaatregelen een zo groot mogelijke inspanning doen voor het welzijn van onze gasten. Ook zal het ertoe bijdragen dat gasten bij ons met een gerust hart kunnen verblijven, eten en vergaderen.” 
 

Onafhankelijke toetsing Covid-19 maatregelen

 
Om alle voorzorgmaatregelen in verband met het coronavirus te toetsen, is Inntel Hotels in zee gegaan met Kiwa. Zij heeft een nieuw keurmerk geïntroduceerd dat met onafhankelijke audits de juiste inzet waarborgt van voorzorgsmaatregelen op basis van de overheids- en RIVM-normen. Inntel Hotels is hiermee de eerste hotelgroep in Nederland die haar maatregelen onafhankelijk door Kiwa laat toetsen. Binnen de hotelgroep is een grote focus op het welzijn van de gasten en persoonlijke aandacht. Naast de wellness-centra bieden de luxe kamertypes privéwellnessfaciliteiten zoals een whirlpool en sauna. In alle hotels wordt volledig op basis van de overheids- en RIVM-richtlijnen gewerkt en zijn verschillende aanpassingen gedaan. Gasten worden voorafgaand aan hun bezoek gebeld, om mogelijke vragen te beantwoorden of hen van actuele informatie te voorzien.
 

Genomen maatregelen

 
In de hotels zijn diverse maatregelen getroffen zoals looproutes, afstand-stickers en desinfectiezuilen. De frequentie van schoonmaak in alle ruimtes is verhoogd en aanvullende veiligheids- en hygiëne maatregelen zijn van kracht voor de housekeeping. In de restaurants wordt uitsluitend op aanvraag met een menukaart gewerkt. Er is een online bestelsysteem, waarmee bestellingen via de eigen mobiele telefoon worden geplaatst. Medewerkers werken in vaste shifts, zodat zij altijd in dezelfde samenstelling aanwezig zijn. Voor horecamedewerkers geldt een vaste positie in het restaurant. 
 

‘Alles in het werk gesteld’

 
Deze protocollen worden dagelijks geëvalueerd en aangepast aan het beleid dat vanuit de overheid wordt gevoerd. Binnen elk team van Inntel Hotels is één persoon toegewezen voor protocollen, trainingen en werkinstructies. 
 
“Met dit keurmerk kan Inntel Hotels aan gasten laten zien dat zij alles in het werk heeft gesteld om een veilig verblijf mogelijk te maken. Nu op basis van een onafhankelijke toetsing door Kiwa kan worden aangetoond dat zij alle nodige voorzorgsmaatregelen hebben getroffen, kan zij bezoekers het vertrouwen geven dat zij met een gerust hart gebruik kunnen maken van hotelkamers accommodaties, zwembaden, wellness-faciliteiten en restauratieve voorzieningen. “We zijn blij dat we hieraan een bijdrage mogen leveren”, zegt Denise IJsselstijn, van de afdeling Internationaal Sales & Business Development van Kiwa.
 
Door: Nationale Horecagids
 
12 september '25 (10:54)

Daling faillissementen zet door

Het aantal faillissementen is in augustus opnieuw afgenomen. Volgens het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) gingen vorige maand 278 bedrijven failliet. Dat zijn 54 faillissementen minder dan in dezelfde maand een jaar eerder, een daling van 16 procent. Vergeleken met juli daalde het aantal faillissementen met 7 procent.

09 september '25 ( 9:30)

Oplichting na datalek treft gasten Van der Valk-hotels

Hotelketen Van der Valk zegt dat een aantal gasten is opgelicht na een hack waarbij cybercriminelen gegevens hebben gestolen. Hackers konden enkele honderden reserveringen inzien van een Van der Valk Exclusief-hotel in Almere, bevestigt het bedrijf na berichtgeving van De Telegraaf. Die krant meldde vrijdag dat ook een locatie in Amsterdam te maken heeft gehad met een gegevenslek dat tot oplichting leidde.

08 september '25 (10:13)

Onderzoek naar sterfgeval in Eindhovens hotel

De politie onderzoekt zondagochtend het overlijden van een man in een hotel in Eindhoven. Wat er precies is gebeurd, is nog onduidelijk. Volgens een woordvoerster van de politie valt "niet 100 procent uit te sluiten" dat sprake is van een misdrijf.

02 september '25 ( 9:20)

Omzet horeca groeit met 5,5 procent in tweede kwartaal

De horeca in Nederland heeft in het tweede kwartaal van 2025 opnieuw groei laten zien. Volgens cijfers van het CBS steeg de omzet met 5,5 procent in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. Daarmee ligt de stijging hoger dan in het eerste kwartaal, toen de groei nog 3,4 procent bedroeg. Dit meldt CBS.

01 september '25 ( 9:58)

1100 Nederlandse hotels stappen in claim tegen Booking

Bijna 1100 Nederlandse hotels hebben zich aangesloten bij een massaclaim tegen Booking.com. Dat bevestigt een woordvoerster van Koninklijke Horeca Nederland (KHN) na berichtgeving van de NOS. De hotels eisen compensatie voor geleden schade door clausules van de bekende hotelboekingssite om niet elders lagere prijzen te kunnen bieden.

26 augustus '25 (10:00)

Veel Nederlanders verrast door hoge horecarekening, vooral jongeren

Bijna de helft van de Nederlanders ervaart regelmatig dat een rekening in de horeca hoger uitvalt dan verwacht. Dat blijkt uit onderzoek van betaalplatform myPOS. Vooral jongeren tussen de 18 en 34 jaar geven aan vaker geschrokken te zijn van de kosten. Dit meldt Metronieuws.

01 juli '25 ( 8:37)

Hittemaatregelen in de horeca: adviseer werknemers om koffie te mijden

In de horeca worden net als in veel andere sectoren maatregelen genomen om medewerkers te beschermen tegen de hitte. Koninklijke Horeca Nederland (KHN) wijst erop dat werkgevers moeten zorgen voor voldoende water en zonnebrandcrème. Horecabedrijven kunnen daarnaast hun werknemers adviseren cafeïne- en suikerhoudende dranken, zoals koffie en frisdrank, zo veel mogelijk te mijden.

25 juni '25 ( 8:55)

ING voorziet prijsstijgingen en sterk toename faillissementen in horeca

De prijzen in de horeca stijgen dit jaar naar verwachting gemiddeld met 5 procent, meldt ING in een nieuw rapport over de sector. De prijsstijging is lager dan de drie voorgaande jaren, maar is nog altijd hoger dan de inflatie in Nederland. Dat komt volgens de economen van de bank vooral door stijgende voedingsprijzen en oplopende personeelskosten.

19 juni '25 ( 8:38)

Werkloosheid in Nederland blijft 3,8 procent

De werkloosheid in Nederland is in mei onveranderd gebleven ten opzichte van een maand eerder, meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Afgelopen maand zat 3,8 procent van de beroepsbevolking zonder betaald werk, evenveel als in april. Gemiddeld daalde het aantal werklozen de afgelopen drie maanden licht, met 2000 per maand.

13 juni '25 (11:28)

Na eerdere daling loopt ziekteverzuim weer op in eerste kwartaal

Nederlandse werknemers waren in het eerste kwartaal van dit jaar vaker ziek vergeleken met dezelfde periode een jaar eerder. Dat meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) op basis van nieuwe cijfers. In het eerste kwartaal van vorig jaar en ook in 2023 was er nog sprake van een daling op jaarbasis. Daarvoor steeg het ziekteverzuim juist jarenlang.