Site logo
searchclose
Artikelen
Vacatures
Bedrijven
search
add
Banner

Tulip Inn Hilversum door onder vlag Amrâth hôtels

Door Redactie Nationale Horecagids
schedule 5 min
location_on [xx]km
Na jaren van exploitatie onder de franchiseformule van Tulip Inn draagt het hotel in de mediahoofdstad per 1 januari 2020 de naam Amrâth Hotel Media Park Hilversum. Hiermee wordt de samenwerking met Louvre Hotels Group, de moedermaatschappij van Tulip Inn Hotels, beëindigd. Dit meldt Amrâth Hôtels.
Het hotel, dat sinds 1 oktober 2007 in eigendom is van Amrâth Hôtels, zal naast Amrâth Hotel Lapershoek Arenapark het merk Amrâth Hôtels gaan versterken in Hilversum. 
 

LOGISCHE KEUZE

 
De keuze voor de naamswijziging en verdere voortzetting van de exploitatie van het hotel onder naam van Amrâth Hôtels, is volgens operationeel directeur David Dreese een logische: “Amrâth Hôtels heeft de afgelopen jaren veel geïnvesteerd in de ontwikkeling van een eigen efficiënt en gebruiksvriendelijk reserveringsysteem met internationaal bereik; hierdoor is er minder behoefte aan aansluiting op externe systemen. Bovendien biedt het veel voordelen om de Hilversumse hotelmarkt vanuit één merknaam te bedienen.”
 

AMBER VAN SCHAGEN ALGEMEEN DIRECTEUR

 
Amber van Schagen is sinds 18 november de algemeen directeur van Tulip Inn Media Park aan de Koninginneweg in Hilversum. Zij was eerder onder meer werkzaam bij het vlaggenschip van Amrâth in Nederland, het vijfsterren-deluxe-hotel Grand Hotel Amrâth Amsterdam. Vanaf 1 januari 2020 heeft zij de bedrijfsvoering van het  hotel onder de naam van Amrâth Hôtels overgenomen. Van Schagen is positief over deze ontwikkeling:  “Ik ben als geen ander kritisch als het gaat om het kiezen van de juiste brand voor ons hotel, wat onze (veelal internationale) gasten kennen als hét Media Park-hotel van Nederland. Dat ik vind dat Amrâth Hôtels de juiste keuze is heeft niet alleen te maken met het feit dat Amrâth Hôtels een groeiende hotelgroep is met hotels in interessante steden maar ook dat de keuzes die gemaakt worden binnen deze groep weloverwogen en succesvolle keuzes zijn, die goed aansluiten bij de digitale wereld waarin we opereren.”
 
Door: Nationale Horecagids
28 februari '25 ( 8:18)

Omzetgroei horeca in 2024 flink lager dan voorgaand jaar

De omzet van de horeca is in 2024 met 5,4 procent gegroeid ten opzichte van een jaar eerder, meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). De toename was lager dan in 2023. Toen kwam de omzetgroei nog uit op 12,6 procent. 2023 was het eerste jaar sinds 2020 zonder coronamaatregelen. In 2022 gold tot halverwege januari nog een harde lockdown en in maart 2022 vervielen de laatste coronamaatregelen. Dat had een positief effect op de omzetstijging van de horeca in 2023.

26 februari '25 ( 9:18)

Meerdere mensen onwel geworden in een hotel op Scheveningse Pier

Twaalf mensen zijn dinsdagavond rond 21.45 uur onwel geworden in een hotel op de Pier van Scheveningen en naar het ziekenhuis gebracht. Ze klaagden onder meer over misselijkheid en duizeligheid, zegt een woordvoerster van de brandweer.

07 februari '25 (15:57)

De horecavakbeurs voor Noord- en Oost-Nederland begint volgende week

Van 10 tot 12 februari 2025 transformeert het WTC Expo in Leeuwarden tot een bruisende ontmoetingsplek voor horecaprofessionals tijdens het Horeca EvenTT. Deze toonaangevende vakbeurs, een hoogtepunt op de nationale horeca-agenda, biedt exposanten een unieke kans om hun producten en diensten aan een breed publiek te presenteren.

17 januari '25 ( 8:45)

Horecava niet zo goed bezocht als voor corona

De grote horecavakbeurs Horecava in de RAI in Amsterdam heeft deze week meer bezoekers getrokken dan vorig jaar. Maar het waren er niet zoveel als tijdens de laatste editie voor de coronapandemie. Volgens de organisatie kwamen er meer dan 67.000 bezoekers af op het evenement. Een jaar geleden ging het om ruim 64.000 mensen.

13 januari '25 (11:44)

Faillissementen treffen hele horecasector

De stijging van het aantal faillissementen in de horeca die dit jaar wordt verwacht, zal de hele sector treffen. Dat denkt Marijke Vuik, voorzitter van branchevereniging Koninklijke Horeca Nederland (KHN). Zowel caféhouders als restaurant- en hoteleigenaren kampen met problemen zoals de gestegen personeelskosten.

13 januari '25 (11:02)

Krapte op arbeidsmarkt blijft aanhouden, stelt Koninklijke Horeca Nederland

Horecabedrijven moeten rekening houden met aanhoudende krapte op de arbeidsmarkt. De vergrijzing van de samenleving leidt tot minder beschikbare arbeidskrachten, zegt Marijke Vuik, voorzitter van Koninklijke Horeca Nederland (KHN). "Een bepaalde krapte gaat er blijven."

13 januari '25 ( 9:33)

Brancheclub noemt 2024 een ‘uitdagend’ jaar voor de horeca

Het jaar 2024 was "uitdagend" voor de Nederlandse horeca. Dat meldt Koninklijke Horeca Nederland (KHN) tijdens de jaarlijkse horecavakbeurs Horecava. De brancheorganisatie verwijst daarbij naar personeelstekorten en stijgende kosten voor onder meer restaurant-, hotel- en caféhouders.

08 januari '25 ( 9:03)

Flinke toename faillissementen in horeca verwacht, aldus ABN AMRO

Het aantal faillissementen van restaurants en andere eetgelegenheden loopt dit jaar waarschijnlijk op tot een recordhoogte, denken deskundigen van ABN AMRO. Zij rekenen dit jaar op ongeveer 450 bankroeten in de sector in Nederland. Dat zou neerkomen op een ruime verdubbeling ten opzichte van 2023. Over heel 2024 zijn nog geen cijfers beschikbaar.

18 november '24 (10:18)

Drie personen opgepakt na schietincident in hotelkamer in Schiedam

Bij een schietpartij in de nacht van zaterdag op zondag in het Van der Valkhotel in Schiedam is iemand gewond geraakt, meldt de politie. Drie mannen zijn aangehouden.

06 november '24 (13:45)

Top 10 beste leerbedrijven horeca 2024/2025 bekendgemaakt

Stichting Vakbekwaamheid Horeca (SVH) heeft vandaag de top 10 bekendgemaakt van de jaarlijkse wedstrijd Beste Leerbedrijf Horeca 2024/2025. Uit maar liefst 79 genomineerde leerbedrijven zijn de beste tien geselecteerd. Deze bedrijven zijn stuk voor stuk voorbeelden van excellentie in opleiden binnen de horecasector. Eind november zal blijken welke drie bedrijven de finale bereiken. Zo meldt Entree Magazine.