16 november 2011 om 12:07
< 1 min lezen

Gastenreview met QR code

NIEUWEKERK AAN DEN IJSSEL – Feedback van hotelgasten ofwel reviews zijn een trending topic deze tijd waarin Social Media een grote rol speelt. Snel en gemakkelijk een directe feedback krijgen is voor hoteliers een uitdaging.

De meeste reviews ziet men meestal pas achteraf online gepubliceerd. Hierbij is het niet altijd gemakkelijk om direct in contact te komen met gasten die een beoordeling hebben geplaatst.

Sinds deze week is er een mobiele tool om snel en gemakkelijk reacties van de gast te krijgen, een primeur voor de Nederlandse hotellerie.

Deze innovatieve toepassing is de eerste in Nederland die werkt via een zogenaamde QR code. Dit is een tweedimensionale digitale code die al ontwikkeld is in 1994 maar pas sinds de explosie van het aantal smartphones gebruikt wordt. De gasten kunnen overal in het hotel mobiel feedback geven op de kwaliteit van de hotelkamer, het restaurant, de bar, et cetera.

Directe boekingen
Met deze tool kan de loyaliteit van gasten worden verhoogd. Er kunnen mobiele korting codes worden verstrekt die direct bij het hotel gebruikt kunnen worden voor een herhaalbezoek. Voor de hotelier zijn er realtime rapporten direct beschikbaar met de laatste reviews het hotel. Een hotelier kan hier direct op in spelen en zo meer commerciële kansen creëren.

Klik hier voor meer informatie

© Nationale Horecagids

Relevante artikelen

Alles van hotel
    • Hotel

    Horeca makelaar: specialist in koop, verkoop en huur van horecapanden

    17 oktober 2025 om 14:43
    • Hotel

    Horeca groothandel: de beste leveranciers voor jouw horecabedrijf

    9 oktober 2025 om 14:26

Aankomende evenementen

15 Nov
HORECA EXPO 2025
  • Buitenland
11 Jan
Horecava 2026
  • Noord-Holland
08 Feb
HorecaEvenTT 2026
  • Friesland