12 oktober 2011 om 12:33
< 1 min lezen

Anti-reclame voor hotel trekt klanten

AMSTERDAM – Het budget-hotel Hans Brinker in Amsterdam maakt al geruime tijd anti-reclame met succes. Het hotel gebruikt zeer negatieve unique selling points zoals: “Geen uitzicht, slechte bedden, lawaaierig en smerig”, “Het kan niet slechter, maar we doen ons best” en, “Nu met nog minder service”. Dat meldt De Telegraaf.

Reclame maak je om kopers te vergen voor je product. Vaak gebeurt dit door een artikel aantrekkelijk in beeld te brengen en het product de hemel in te prijzen.

Aan de andere kant van reclame is er de anti-reclame. Je zendt daarbij negatieve boodschappen de wereld in: slechter dan wat wij maken kan bijna niet.

De werkelijkheid
In werkelijkheid is het Hans Brinker budgethotel gewoon een low budget hotel waar je vanaf 25 euro per nacht kunt overnachten. De reclame laat het slechtste vermoeden, maar je krijgt als klant gewoon waar je voor betaalt. Het hotel biedt internet, een goed ontbijt en kluisjes. Verder is er ook een restaurant bij het hotel, een bar en is de receptie 24 uur per dag bemand.

© Nationale Horecagids

Relevante artikelen

Alles van hotel
    • Hotel

    Probleemschulden nemen toe in de horeca

    5 december 2025 om 11:41
    • Hotel

    Comfort van hotelgasten wint het van klimaatambities

    25 november 2025 om 08:37

Aankomende evenementen

11 Jan
Horecava 2026
  • Noord-Holland
08 Feb
HorecaEvenTT 2026
  • Friesland