Amadeus en hotel portal HRS sluiten overeenkomst
GRONINGEN – Amadeus en HRS, de wereldwijd toonaangevende hotel portal voor zakelijke klanten, gaan een strategische alliantie aan om HRS’ hotelcontent via Amadeus te distribueren.
Transactieverwerker Amadeus is de eerste die de hotel content van Hotel Reservation Service distribueert via het GDS kanaal, en neemt daarmee een belangrijke stap binnen de branche.
In het tweede kwartaal van 2012 zullen gebruikers van Amadeus wereldwijd profiteren van geïntegreerde toegang tot een bredere content met de toevoeging van 250.000 hotels van HRS, waaronder meer dan 50.000 hotels die tot op heden exclusief via HRS worden aangeboden.
Integratie hotelcontent
Door dit strategische partnerschap, dat een belangrijke stap voorwaarts betekent in het streven van Amadeus om hotelcontent uit verschillende bronnen te distribueren, zal Amadeus de database van HRS met circa 250.000 hotels naadloos in haar distributiesysteem integreren. Hieronder zijn meer dan 50.000 onafhankelijke hotels die tot nu toe uitsluitend door HRS verkocht werden.
Einde aan hotel-shopping
Door de integratie van de gestandaardiseerde hotelcontent van HRS in het onlangs opnieuw ontworpen hotel zoek- en reserveringssysteem van Amadeus, zeggen Amadeus en HRS in te spelen op de vraag van klanten naar een efficiënte en geïntegreerde toegang tot de meest relevante hotelcontent.
De integratie van het HRS hotelaanbod in Amadeus zal naar eigen zeggen een einde maken aan arbeidsintensieve hotel-shopping en servicing door boekers, die voorafgaand aan de boeking meestal tarieven voor hetzelfde hotel via meerdere kanalen vergelijken. Bovendien wordt er ook een uitgebreid nieuw aanbod van onafhankelijke hotels voor het eerst aan de GDS omgeving toegevoegd.
Hogere adoptiesnelheid
Voor HRS is de overeenkomst een belangrijke stap om haar hotelpartners een uitgebreid en geïntegreerd distributiebereik vanuit een enkele bron te bieden. Daardoor gaan de distributiekosten van de partners met tien procent omlaag in vergelijking met concurrerende oplossingen.
“Tegelijkertijd spelen we in op de vraag van boekers over de hele wereld om onze uitgebreide selectie van onafhankelijke hotels efficiënt via Amadeus distributiesystemen beschikbaar te stellen. Onze zakelijke klanten zullen profiteren van een hogere adoptiesnelheid wat betreft hotelboekingen, omdat hun reisbureau partners nu ook toegang hebben tot een uitgebreidere hotel content”, aldus Tobias Ragge, chief executive officer van HRS.
Amadeus is al begonnen met de integratie van HRS’ content in haar distributiesysteem om het boeken zo eenvoudig en efficiënt als elke anders GDS content te maken. In het tweede kwartaal van 2012 zullen bedrijven en reisbureaus toegang hebben tot deze content.
© Nationale Horecagids